Metody i techniki badania mediów II 2405-M-2-MTBMII-S1
1. Spotkanie organizacyjne – omówienie tematyki przedmiotu, programu zajęć, reguł gry i standardów nań obowiązujących.
2. Analiza treści – specyfika i afiliacje
3. Teoria dyskursu publicznego. Czym jest analiza dyskursu?
4. Foucault. Dyskurs i formacje dyskursywne
5. Wprowadzenie do indywidualnych projektów - analiza treści
6. Omówienie propozycji projektów indywidualnych
7. Prezentacje projektów indywidualnych (spotkania 7-9)
8. Wprowadzenie do projektów grupowych – analiza dyskursu
9. Omówienie propozycji projektów grupowych
10. Prezentacje projektów grupowych (spotkania 12-15)
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny
- opowiadanie
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2025/26L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2023/24L: |
Kryteria oceniania
Projekty indywidualne i grupowe (prezentacja na różnych etapach przygotowywania)
Literatura
Krippendorf, Klaus. 2004. Content Analysis: An Introduction to its Methodology, SAGE Publications, s. 18-43.
Czyżewski, Marek. 2010. W stronę teorii dyskursu publicznego, w: Czyżewski, Marek, Sergiusz Kowalski, Andrzej Piotrowski (red.), Rytualny Chaos. Studium dyskursu publicznego, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, s. 49-121.
Jorgensen, Marianne, Louise J. Philips. 2002. Discourse Analysis as Theory and Method, SAGE Publications, s. 1-24.
Foucault, Michel. 2002. Porządek dyskursu: wykład inauguracyjny wygłoszony w College de France 2 grudnia 1970, Słowo/obraz terytoria.
Foucault, Michel. 1977. Archeologia wiedzy, Państwowy Instytut Wydawniczy, s. 44-106; McHoul, Alec, Wendy Grace. 2002. A Foucault primer. Discourse, Power and the Subject, Routledge, 26-56.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: