Metody statystyczne w analizie mediów 2405-M-2-MSAM-S1
Kurs obejmuje następujące bloki tematyczne:
Modelowanie:
1. Regresja liniowa wieloraka
2. Regresja kwadaratowa
3. Drzewo decyzyjne klasyfikacyjne
3. Drzewo decyzyjne regresyjne
4. Model logitowy (opcjonalnie)
Segmentacje:
5. k-średnich
6. hierarchiczna
7. analiza czynnikowa + analiza rzetelności
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się ocena pracy na zajęciach oraz wynik testu końcowego. Dodatkowe punkty (2/100) można zdobyć za 100% frekwencję na zajęciach.
Ocena pracy na zajęciach obejmuje zarówno merytoryczne wypowiadanie się w czasie dyskusji, jak i wykonywanie zadań indywidualnych lub w grupie.
Test końcowy obejmuje sprawdzenie wiedzy poprzez wykonanie zadań. W ocenie uwzględnione zostaje znajomość procedur statystycznych oraz umiejętność interpretowania ich wyników. Test składa się z bloku pytań zamkniętych wielokrotnego wyboru oraz zadania statystycznego obejmującego cały proces od sprawdzenia warunków wstępnych, poprzez procedurę zasadniczą, interpretację statystyczną i merytoryczną.
Literatura
1. Nawojczyk M. 2010. Statystyka dla socjologów.
2. Królicka B. Sojak, R. Meler A. 2021. Why is a minority continuing to decline? The representation of female MPs on Polish political commentary programmes, 2015–2019, Feminist Media Studies
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: