Prowadzony w
cyklach:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
Kod ISCED: 0610
Punkty ECTS:
4
Język:
polski
Organizowany przez:
Instytut Socjologii
(dla:
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych)
Współczesne techniki realizacji radiowej 2405-M-1-WTRR-S1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
Student powinien zapoznać się z zagadnieniami wyboru muzyki w rozgłośniach radiowych, pracy prezenterów, pracy reporterów, pracy działu handlowego, selekcji informacji, tworzenia serwisów, montowania dźwięków i gotowych audycji w programach do obróbki dźwięków takich jak Sony Soundforge, Sony Vegas czy Adobe Audition.
Student przygotowuje także zadania tekstowe polegające na analizie serwisów internetowych, pisaniu własnych wejść prezenterskich, własnych szpilek oraz paszcz.
Efekty uczenia się - wiedza
Student po zakończeniu kursu wie jak funkcjonuje rozgłośnia radiowa z koncesją lokalną. Rozpoznaje podstawowe nazwy dźwięków i elementów zarówno programu prezenterskiego jak i serwisu informacyjnego. Studenci powinni wiedzieć czym różni się program stacji lokalnej od ogólnopolskiej.
Efekty uczenia się - umiejętności
Student potrafi stworzyć własną animację prezenterską, wejście paralive, paszczę informacyjną czy radiową szpilkę. Umie obrobić dźwięk do formy w jakiej zostanie puszczony na antenie.
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- laboratoryjna
- projektu
- obserwacji
- laboratoryjna
- projektu
- obserwacji
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody służące prezentacji treści
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody służące prezentacji treści
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Wymagania wstępne
Student po zakończeniu kursu wie jak funkcjonuje rozgłośnia radiowa z koncesją lokalną. Rozpoznaje podstawowe nazwy dźwięków i elementów zarówno programu prezenterskiego jak i serwisu informacyjnego. Potrafi stworzyć własną animację prezenterską, wejście paralive, paszczę informacyjną czy radiową szpilkę. Studenci powinni wiedzieć czym różni się program stacji lokalnej od ogólnopolskiej. Umie obrobić dźwięk do formy w jakiej zostanie puszczony na antenie.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2025/26L: |
Kryteria oceniania
Oceniana jest aktywność na zajęciach, poprawność i dokładność w obróbce dźwięków, a także sposób tworzenia tekstów zarówno informacyjnych jak i rozrywkowych i popularno-naukowych. Zwraca jest uwaga na pomysł, kreatywność, dokładność i merytoryczność.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: