Trening umiejętności interpersonalnych 2405-M-1-TUI-S1
Wśród treści programowych znajdują się praktyczne umiejętności miękkie mają podnieść efektywność komunikacyjną studenta oraz przygotować go do uczestnictwa w zajęciach z komunikacji społecznej. Treningi rozwijania podstawowych umiejętności interpersonalnych: komunikacji, asertywności, negocjacji, rozwiązywania konfliktów, współdziałania w grupie mają mieć również bezpośrednie przełożenie na sprawne poruszanie się na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. Stąd specyficzny dobór metod dydaktycznych: burz mózgów, dyskusji, symulacji zachowań społecznych.
W cyklu 2022/23Z:
Wśród treści programowych znajdują się praktyczne umiejętności miękkie mają podnieść efektywność komunikacyjną studenta oraz |
W cyklu 2023/24Z:
STRUKTURA ZAJĘĆ (15 spotkań) |
W cyklu 2024/25Z:
STRUKTURA ZAJĘĆ (15 spotkań) |
W cyklu 2025/26Z:
STRUKTURA ZAJĘĆ (15 spotkań) |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
- SWOT
- giełda pomysłów
- stolików eksperckich
- projektu
- studium przypadku
- doświadczeń
- sytuacyjna
- okrągłego stołu
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
ocena dostateczna - 51%,
ocena dostateczna plus - 61%
ocena dobra - 72%
ocena dobra plus - 83%
ocena bardzo dobra - 94 % i więcej.
- Uczestnictwo na wszystkich zajęciach dydaktycznych
- Aktywność na zajęcia
Praktyki zawodowe
-
Literatura
1. Birkenbilh V. F., Sygnały ciała. Podstawy komunikacji niewerbalnej dla trenerów i ludzi sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
2. Eisler-Mertz Ch., Mowa rąk. Co zdradzają nasze gesty, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
3. Hamlin S., Jak mówić żeby nas słuchali, Wydawnictwo Petit, Warszawa 2001.
Lit. uzupełniająca:
1. Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 1999.
2. Bierach A., Za maską człowiek. Czy można kłamać mową ciała w drodze do władzy, miłości, sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1997.
3. Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
4. Lemmermann H., Komunikacja werbalna. Szkoła retoryki, Astrum, Wrocław 1997.
5. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
6. Thomson P. Sposoby komunikacji interpersonalnej, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1998.
W cyklu 2022/23Z:
1. Birkenbilh V. F., Sygnały ciała. Podstawy komunikacji niewerbalnej dla trenerów i ludzi sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999. |
W cyklu 2023/24Z:
PRZYKŁADOWA LITERATURA |
W cyklu 2024/25Z:
PRZYKŁADOWA LITERATURA |
W cyklu 2025/26Z:
PRZYKŁADOWA LITERATURA |
Uwagi
W cyklu 2023/24Z:
METODY I KRYTERIA OCENIANIA Zaangażowany udział w zajęciach (jw.) Zadanie zaliczeniowe + (jw.) Nie każdy z nas ma wysoki poziom umiejętności interpersonalnych. Zależy to od wielu czynników, o których będziemy rozmawiać podczas zajęć. Każdy jednak może, w mniejszym lub większym stopniu, podnieść lub poprawić poziom tych umiejętności oraz nauczyć się bardziej uważnego i refleksyjnego podejścia do relacji interpersonalnych. Kryteria/punktacja ZALICZENIE |
W cyklu 2024/25Z:
METODY I KRYTERIA OCENIANIA Zaangażowany udział w zajęciach (jw.) Zadanie zaliczeniowe + (jw.) Nie każdy z nas ma wysoki poziom umiejętności interpersonalnych. Zależy to od wielu czynników, o których będziemy rozmawiać podczas zajęć. Każdy jednak może, w mniejszym lub większym stopniu, podnieść lub poprawić poziom tych umiejętności oraz nauczyć się bardziej uważnego i refleksyjnego podejścia do relacji interpersonalnych. Kryteria/punktacja ZALICZENIE |
W cyklu 2025/26Z:
METODY I KRYTERIA OCENIANIA Zaangażowany udział w zajęciach (jw.) Zadanie zaliczeniowe + (jw.) Nie każdy z nas ma wysoki poziom umiejętności interpersonalnych. Zależy to od wielu czynników, o których będziemy rozmawiać podczas zajęć. Każdy jednak może, w mniejszym lub większym stopniu, podnieść lub poprawić poziom tych umiejętności oraz nauczyć się bardziej uważnego i refleksyjnego podejścia do relacji interpersonalnych. Kryteria/punktacja ZALICZENIE |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: