Technologie pracy umysłowej 2405-M-1-TPU-S1
w informacjach dla cyklu 2020/2021.
Celem realizacji zajęć jest przygotowanie do samodzielnego studiowania i samodzielnej pracy naukowej studentów pierwszego roku. Uczestniczący w zajęciach zapoznają się z zasadami funkcjonowania uniwersytetu, regulaminami, a także prawami i obowiązkami studenta. Studenci zapoznają się z zasadami funkcjonowania i korzystania z bibliotek oraz innych źródeł wiarygodnej wiedzy. Zdobędą podstawowe umiejętności dotyczące samodzielnego zdobywania i efektywnego studiowania tekstów naukowych. Będą wiedzieli jak organizować studiowanie, w tym jak przygotowywać się do zajęć, jak pisać proste teksty naukowe oraz jak wygłaszać referaty, i w jaki sposób dyskutować.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- opis
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- seminaryjna
- panelowa
- projektu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Obecność na co najmniej 13 zajęciach
Aktywność na co najmniej 10 zajęciach
Wygłoszenie referatu z i bez prezentacji multimedialnej
Studetka/ka będzie oceniany biorąc jego/jej przygotowanie do wygłoszenia prezentacji, sposób prezentacji oraz ogólne zaangażowanie podczas zajęć. Skala ocen standardowa (2-5).
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
• Regulamin studiów na UMK
• Program studiów dla I roku medioznawstwa
• PARNAS
• Becker, S. Howard, Warsztat pisarski badacza, Warszawa 2013, Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Buehl, Dough, Strategie aktywnego nauczania czyli jak efektywnie nauczać i skutecznie uczyć się, Kraków 2004, Wydawnictwo Edukacyjne.
• Ingarden, Roman, O dyskusji owocnej słów kilka, Kraków 1987, Wydawnictwo Literackie, s,. 173-176.
• Makowska, Marta (red.), Analiza danych zastanych. Przewodnik dla studentów, Warszawa 2018, Wydawnictwo naukowe Scholar, s. 55-79.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: