Pedagogika i psychologia sportu 2404-P-MF-PPS-SJ
Geneza i istota sportu. Rozwojowy potencjał sportu. Motywacja w sporcie. Sport i emocje. Sport i interocepcja. Agresja i waleczność w sporcie. Sport jako forma aktywności transgresyjnej. Aktywność sportowa jako profilaktyka zmian neurodegeneracyjnych. Sport jako forma profilaktyki I stopnia, czyli program sportu dla wszystkich. Zdrowotne znaczenie aktywności sportowej w naturze.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Test - waga 75%.
60% dst, 65% dst+, 70% db, 80% db+, 90% bdb
2. Projekt własnej praktyki sportowej "180 dni dobrostanu" . Zawiera: cel, treść, formy, zakładane efekty w zakresie zdrowia psychicznego. Waga 25%.
Uwaga! Warunkiem koniecznym uzyskania pozytywnej oceny semestralnej jest osiągnięcie w teście 60%.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Podstawowa:
1. P. Błajet (2012), Od edukacji sportowej do olimpijskiej. Studium antropologiczne. Kraków: Wyd Impuls
2. P. Błajet (2016), (Nie)przypadkowa edukacja. Toruń: Wyd. UMK
3. J. Gracz, T. Sankowski (2007), Psychologia aktywności sportowej. Poznań: Wyd. AWF
Uzupełniająca:
1. M. Jarvis (2003) Psychologa sportu. Gdańsk: GWP
2. P. Błajet(2021), Długowieczność w zdrowiu. Radość. Sport. Seks. Łódź: Wyd, UŁ
3. artykuły na stronach WWW
4. Ted Talks
5. Netflix
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: