Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży- podstawy 2404-P-MF-PPB-sj
1. Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży a inne formy terapii.
2. Podstawowe założenia terapii poznawczo-behawioralnej.
3. Proces terapeutyczny w psychoterapii poznawczo-behawioralnej.
4. Rodzaje zaburzeń w rozwoju dzieci i młodzieży a skuteczność psychoterapii poznawczo-behawioralnej.
5. Techniki terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą.
6. Weryfikacja i utrwalanie założonych celów w terapii.
7. Umiejętności terapeuty poznawczo-behawioralnego.
8. Etyka psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
- referatu
- laboratoryjna
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
• Obecność na zajęciach: dozwolona jest 1 nieobecność. W wypadku większej liczby nieobecności decyzja o sposobie zaliczenia będzie podejmowana indywidualnie, zawsze będzie związana z wykonaniem dodatkowych zadań.
• Wykonanie zadanych zadań, aktywność na zajęciach.
• Kolokwium.
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Barlow, D. H., Bilek, E. L., Sherman, J. A. i in. (2022). Transdiagnostyczna terapia zaburzeń emocjonalnych dzieci. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Barlow, D. H., Sherman, J. A., Ehrenreich-May, J. i in. (2022). Transdiagnostyczna terapia zaburzeń emocjonalnych młodzieży. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Beck, J. S. (2012). Terapia poznawczo-behawioralna: podstawy i
zagadnienia szczegółowe. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu
Jagiellońskiego.
Buzzella, B. A., Barlow, D. H., Bilek, E. L. i in. (2022). Transdiagnostyczna terapia zaburzeń emocjonalnych dzieci i młodzieży. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Cassiello-Robbins, C., Barlow, D. H., Boetther, H. T. i in. (2021). Transdiagnostyczna terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń emocjonalnych. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Kendall, P. C., Hedtke, K. A. (2013). Terapia poznawczo-
behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci. Podręcznik terapeuty.
Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Kendall, P. C., Hedtke, K. A. (2013). Terapia poznawczo-
behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci. Zeszyt ćwiczeń. Sopot:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Kendall, P. C., Choudhury, M., Hudson, J., Webb, A. (2013).
Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży.
Podręcznik terapeuty. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo
Psychologiczne.
Kendall, P. C., Choudhury, M., Hudson, J., Webb, A. (2013).
Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży.
Zeszyt ćwiczeń. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Kołakowski, A., Pisuła, A. (2011). Sposób na trudne dziecko.
Przyjazna terapia behwioralna. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo
Psychologiczne.
Kołakowski, A. (red.). (2023). Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo
Psychologiczne.
Namysłowska, I. (2015). Psychiatria dzieci i młodzieży. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.
Pettit, J. W., Hill, R. M. (2023). Myśli samobójcze u nastolatków. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Pilecka, W. (2011). Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Schaffer, H. R. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Harmonia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: