Procesy uczenia się u zwierząt 2404-P-4-SPZ-PUZ-k
Zajęcia dotyczą różnych procesów uczenia się oraz procesów towarzyszących np. percepcyjnych. Zagadnienia są ważne z punktu widzenia planowanych treningów osobników konkretnych gatunków oraz zachowania dobrostanu gatunku w trakcie treningu.
Tematyka poszczególnych spotkań
1. Procesy uwagi. percepcja, dyskryminacja bodźców
2. Pamięć i poznanie w procesach uczenia się
3. Trening zwierząt, a potrzeby zwierząt i dobrostan psychofizyczny
4. Habituacja
5. Wpajanie
6. Warunkowanie klasyczne
7. Warunkowanie instrumentalne
8. Uczenie się społeczne. Modelowanie społeczne.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Walker S. (1987). Animal Learning. An Inroduction. R.Clay & Co. Ltd. Bungay. Suffolk.
Brando SI. Animal learning and training: implications for animal welfare. Vet Clin North Am Exot Anim Pract. 2012 Sep;15(3):387-98. doi: 10.1016/j.cvex.2012.06.008. Epub 2012 Jul 31. PMID: 22998957.
Immelmann K.(1975). Ecological Significance of Imprinting and Early Learning. Annual Review of Ecology & Systematics, 6, 15–37.
Principles of animal learning. Hilliard S. (2003). In: GICHD, "Mine Detection Dogs: Training, Operations and Odour Detection" (2003). Global CWD Repository.
1300.https://commons.lib.jmu.edu/cisr-globalcwd/1300
Galef, B.G., Jr (2006). Social Learning in Animals. In Encyclopedia of Cognitive Science, L. Nadel (Ed.). https://doi.org/10.1002/0470018860.s00721
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: