Etologia poznawcza 2404-P-4-SPZ-EP
Zakres zagadnień realizowanych w ramach kursu:
1. Ewolucja mózgu a ewolucja umysłu.
2. Poziomy organizacji zachowania.
3. Behawioralne metody badania funkcji umysłowych
4. Myślenie abstrakcyjne. Tworzenie pojęć i kategorii
5. Komunikacja intencjonalna
6. Kompetencje językowe
7. Kompetencje numeryczne
8. Kompetencje społeczne - poziomy intencjonalności
9. Teoria umysłu
10.Intencjonalne oszukiwanie
11. Mentalne podróże w przeszłość
12. Mentalne podróże w przyszłość
13. Metody badań nad samoświadomością
14 Tworzenie się kultur u różnych gatunków
15. Przeżywanie śmierci u różnych gatunków
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena z egzaminu w formie testu - próg zaliczenia 60%; dst+70%; db 80%; db+85%,; bdb powyżej 90%.
(W1, W2, U1, U2, U3, K1)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Trojan, M. (2013). Na tropie zwierzęcego umysłu. Warszawa: Scholar.
Hurley, S., Nudds, M. (2006). Rational Animals?. Oxforfd: Oxford University Press.
Reznikova, R. (2007). Animal Inteligence From Individual to Social Cognition. Cambridge. Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: