Nowe technologie w badaniach społecznych i środowiskowych (okulografia, VR, AR, drony, GIS)- 1 2404-P-4-PPSS-NTBSS1
Kurs ma charakter warsztatowy - część zajęć będzie prowadzona zdalnie, część stacjonarnie. Celem kursu jest przygotowanie studentów do samodzielnej prezentacji danych przestrzennych w postaci MAP. Zajęcia będą mieć charakter zblokowany.
Część 1. spotkanie 6h (4x zajęcia) - część teoretyczna i wprowadzająca do QGIS-a - (online)
Część 2 spotkanie 6h (4x zajęcia) - zapoznanie się z funkcjonalnościami programu QGIS-a (stacjonarnie)
Część 3. spotkanie 6h (4x zajęcia) - praca z danymi i przygotowanie narzędzi - kwestionariusze, podkłady mapowe, aplikacja mobilna + ocena z części teoretycznej (spotkania 1 i 2), (stacjonarnie)
2 tygodnie x 3h (4x zajęcia) - czas na badania terenowe
Część 4. spotkanie 4.5h (3x zajęcia) - przetworzenie zgromadzonych danych i przygotowanie wsadu mapowego + interpretacja map (stacjonarnie)
Część 5. Spotkanie 1.5h (1x zajęcia) - prezentujące wyniki (online)
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- pomiaru w terenie
- ćwiczeniowa
- seminaryjna
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody oparte na współpracy
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
Kilka kryteriów"
1. Aktywność na zajęciach
2. test
3. ostateczny raport z badania z wykorzystaniem map
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Iwańczak, B. (2021). QGIS 3.14. Tworzenie i analiza map. Helion.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: