W cyklu 2022/23L:
Do wykładu- obowiązkowa: • Schaffer, R.H. (2010). Psychologia rozwojowa. Podstawowe pojęcia. WUJ. • Johnson, M., de Haan, M. (2018). Neurokognitywistyka rozwoju. Wprowadzenie. Harmonia Universalis. Rozdziały 1, 2, 3, 13, 14 (nieobowiązkowo całość) • Liberska, H., Trempała J. (2020). Psychologia wychowania. Wybrane problemy. PWN. Rozdział 7.2 • Haman, M., Gut, A. (2016), Wiedza wrodzona. W: J. Bremer (red.), Przewodnik po kognitywistyce. Wydawnictwo WAM. • https://www.simplypsychology.org/developmental-psychology.html Lektura do wykałdu - nieobowiązkowa, dodatkowa Gopnik A., Meltzoff A.N. i Kuhl P. (2004). Naukowiec w kołysce. Czego o umyśle uczą nas małe dzieci. Media Rodzina. Gopnik A. (2010). Dziecko filozofem. Co dziecięce umysły mówią nam o prawdzie, miłości oraz sensie życia. Prószyński i spółka Bloom, P. (2015). To tylko dzieci. Narodziny dobra i zła. Smak Słowa Mischel, W. (2015). Test Marshmallow. O pożytkach płynących z samokontroli. Smak Słowa Blakemore, S-J. (2021). Sekretne życie mózgu nastolatka. Mamania Tomasello, M. (2015). Dlaczego współpracujemy. Copernicus Center Twenge, J. (2019). Igen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej tolerancyjne, mniej szczęśliwe….i zupełnie nieprzygotowane do dorosłości. Smak Słowa Dahaene, S. (2021). Jak się uczymy? Dlaczego mózgi uczą się lepiej niż komputery… jak dotąd. Copernicus Center Wellman, H. (2021). Odczytać umysł. Jak od dziecka uczymy się czytać w umysłach innych i rozumieć ludzi? Mamania Vallortigara, G. (2023). Wiedza wrodzona, czyli co łączy pisklę i noworodka. Copernicus Center. Lektura do ćwiczeń • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 5, Health and Physical Development. • Białecka-Pikul, M. (2011). Wczesne dzieciństwo. W: J. Trempała (red.). Psychologia rozwoju człowieka (r. 7, s. 179-180). • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 6, Sensation, Perception and Attention. • Hughes, C. Graham, A., Grayson, A. (2004). Executive function in childhood: development and disorder. W: J. Oates i A. Grayson, Cognitive and language development in children (s.205-230). Oxford: Blackwell Publishing Ltd. • Rothbart, M.K., Ellis, L.K., Posner, M.I. (2004). Temperament and selfregulation. [W:] R.F. Baumeister & K.D. Vohs (red.), Handbook of selfregulation: research, theory and applications (s. 357-370). New York: Guilford Press. • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 7, Cognition. • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 10, Language and Education. • Jagodzińska, M. (2008). Psychologia pamięci: badania, teorie, zastosowania. Gliwice: Helion. R 12, “Od dziecka do dorosłego - rozwój pamięci” (s. 385-412). • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 8, Memory…. • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 14, Attachment and Social Relationships. • Smith, P. K., Cowie, H., Blades, M. (2011). Understanding Children's Development, Wiley Blackwell, r. 15: "Children's Understanding of Mind" • Stephens, G., Matthews, D. (2014). The communicative infant from 0-18 months. [W:] D. Matthews (red.) Pragmatic Development in First Language Acquisition (s.13-36). John Benjamin Publishing [fragmenty tekstu od „Od urodzenia do dziewiątego miesiąca” (s. 3) do „Rewolucja dziewiątego miesiąca?” (str. 10) są nieobowiązkowe] 9. Rozwój moralny • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 12, Gender Roles and Sexuality. • Rutherford, M.D. (2019) Developmental psychology. Evolutionary perspective. Chapter 13. Moral and prosocial development (s.391-422) . Excelisi Press: Hamilton, Ontario. • Białecka-Pikul, M., Stępień- Nycz, M. (2009). Dynamika rozwoju emocjonalnego. (s. 215-238) W: D. Doliński, M. Błaszczak (red.) Dynamika emocji. PWN: Warszawa • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 14, Attachment and Social Relationships... [fragment dotyczący wczesnego rozwoju emocji] • Hoffman, M. (2006). Empatia i rozwój moralny. Gdańsk: GWP, r. 3 (s. 66-90). • Białecka-Pikul, M. (2009). Narodziny samowiedzy. Od poczucia odrębności do naiwnej teorii Ja, [w:] A. Niedźwieńska, J. Neckar, Poznaj samego siebie, czyli o źródłach samowiedzy, Wyd. SWPS, Academica, Warszawa, r. 2. • Oleszkowicz, A., Senejko , A. (2013) Psychologia dorastania. Zmiany rozwojowe w dobie globalizacji. PWN, r. 7 • Arnett, J. J. (2007). Emerging adulthood: What is it, and what is it good for?. Child Development Perspectives, 1(2), 68-73. • Oleś, P. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. PWN, r.5 • Oleś, P. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. PWN, r.4.3-4.5 i 7.2, 7.3
|
W cyklu 2023/24L:
Do wykładu- obowiązkowa: • Schaffer, R.H. (2010). Psychologia rozwojowa. Podstawowe pojęcia. WUJ. • Johnson, M., de Haan, M. (2018). Neurokognitywistyka rozwoju. Wprowadzenie. Harmonia Universalis. Rozdziały 1, 2, 3, 13, 14 (nieobowiązkowo całość) • Liberska, H., Trempała J. (2020). Psychologia wychowania. Wybrane problemy. PWN. Rozdział 7.2 • Haman, M., Gut, A. (2016), Wiedza wrodzona. W: J. Bremer (red.), Przewodnik po kognitywistyce. Wydawnictwo WAM. • https://www.simplypsychology.org/developmental-psychology.html Lektura do wykałdu - nieobowiązkowa, dodatkowa Gopnik A., Meltzoff A.N. i Kuhl P. (2004). Naukowiec w kołysce. Czego o umyśle uczą nas małe dzieci. Media Rodzina. Gopnik A. (2010). Dziecko filozofem. Co dziecięce umysły mówią nam o prawdzie, miłości oraz sensie życia. Prószyński i spółka Bloom, P. (2015). To tylko dzieci. Narodziny dobra i zła. Smak Słowa Mischel, W. (2015). Test Marshmallow. O pożytkach płynących z samokontroli. Smak Słowa Blakemore, S-J. (2021). Sekretne życie mózgu nastolatka. Mamania Tomasello, M. (2015). Dlaczego współpracujemy. Copernicus Center Twenge, J. (2019). Igen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej tolerancyjne, mniej szczęśliwe….i zupełnie nieprzygotowane do dorosłości. Smak Słowa Dahaene, S. (2021). Jak się uczymy? Dlaczego mózgi uczą się lepiej niż komputery… jak dotąd. Copernicus Center Wellman, H. (2021). Odczytać umysł. Jak od dziecka uczymy się czytać w umysłach innych i rozumieć ludzi? Mamania Vallortigara, G. (2023). Wiedza wrodzona, czyli co łączy pisklę i noworodka. Copernicus Center. Lektura do ćwiczeń • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 5, Health and Physical Development. • Białecka-Pikul, M. (2011). Wczesne dzieciństwo. W: J. Trempała (red.). Psychologia rozwoju człowieka (r. 7, s. 179-180). • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 6, Sensation, Perception and Attention. • Hughes, C. Graham, A., Grayson, A. (2004). Executive function in childhood: development and disorder. W: J. Oates i A. Grayson, Cognitive and language development in children (s.205-230). Oxford: Blackwell Publishing Ltd. • Rothbart, M.K., Ellis, L.K., Posner, M.I. (2004). Temperament and selfregulation. [W:] R.F. Baumeister & K.D. Vohs (red.), Handbook of selfregulation: research, theory and applications (s. 357-370). New York: Guilford Press. • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 7, Cognition. • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 10, Language and Education. • Jagodzińska, M. (2008). Psychologia pamięci: badania, teorie, zastosowania. Gliwice: Helion. R 12, “Od dziecka do dorosłego - rozwój pamięci” (s. 385-412). • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 8, Memory…. • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 14, Attachment and Social Relationships. • Smith, P. K., Cowie, H., Blades, M. (2011). Understanding Children's Development, Wiley Blackwell, r. 15: "Children's Understanding of Mind" • Stephens, G., Matthews, D. (2014). The communicative infant from 0-18 months. [W:] D. Matthews (red.) Pragmatic Development in First Language Acquisition (s.13-36). John Benjamin Publishing [fragmenty tekstu od „Od urodzenia do dziewiątego miesiąca” (s. 3) do „Rewolucja dziewiątego miesiąca?” (str. 10) są nieobowiązkowe] 9. Rozwój moralny • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 12, Gender Roles and Sexuality. • Rutherford, M.D. (2019) Developmental psychology. Evolutionary perspective. Chapter 13. Moral and prosocial development (s.391-422) . Excelisi Press: Hamilton, Ontario. • Białecka-Pikul, M., Stępień- Nycz, M. (2009). Dynamika rozwoju emocjonalnego. (s. 215-238) W: D. Doliński, M. Błaszczak (red.) Dynamika emocji. PWN: Warszawa • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 14, Attachment and Social Relationships... [fragment dotyczący wczesnego rozwoju emocji] • Hoffman, M. (2006). Empatia i rozwój moralny. Gdańsk: GWP, r. 3 (s. 66-90). • Białecka-Pikul, M. (2009). Narodziny samowiedzy. Od poczucia odrębności do naiwnej teorii Ja, [w:] A. Niedźwieńska, J. Neckar, Poznaj samego siebie, czyli o źródłach samowiedzy, Wyd. SWPS, Academica, Warszawa, r. 2. • Oleszkowicz, A., Senejko , A. (2013) Psychologia dorastania. Zmiany rozwojowe w dobie globalizacji. PWN, r. 7 • Arnett, J. J. (2007). Emerging adulthood: What is it, and what is it good for?. Child Development Perspectives, 1(2), 68-73. • Oleś, P. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. PWN, r.5 • Oleś, P. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. PWN, r.4.3-4.5 i 7.2, 7.3
|
W cyklu 2024/25L:
Do wykładu- obowiązkowa: • Schaffer, R.H. (2010). Psychologia rozwojowa. Podstawowe pojęcia. WUJ. • Johnson, M., de Haan, M. (2018). Neurokognitywistyka rozwoju. Wprowadzenie. Harmonia Universalis. Rozdziały 1, 2, 3, 13, 14 (nieobowiązkowo całość) • Liberska, H., Trempała J. (2020). Psychologia wychowania. Wybrane problemy. PWN. Rozdział 7.2 • Haman, M., Gut, A. (2016), Wiedza wrodzona. W: J. Bremer (red.), Przewodnik po kognitywistyce. Wydawnictwo WAM. • https://www.simplypsychology.org/developmental-psychology.html Lektura do wykałdu - nieobowiązkowa, dodatkowa Gopnik A., Meltzoff A.N. i Kuhl P. (2004). Naukowiec w kołysce. Czego o umyśle uczą nas małe dzieci. Media Rodzina. Gopnik A. (2010). Dziecko filozofem. Co dziecięce umysły mówią nam o prawdzie, miłości oraz sensie życia. Prószyński i spółka Bloom, P. (2015). To tylko dzieci. Narodziny dobra i zła. Smak Słowa Mischel, W. (2015). Test Marshmallow. O pożytkach płynących z samokontroli. Smak Słowa Blakemore, S-J. (2021). Sekretne życie mózgu nastolatka. Mamania Tomasello, M. (2015). Dlaczego współpracujemy. Copernicus Center Twenge, J. (2019). Igen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej tolerancyjne, mniej szczęśliwe….i zupełnie nieprzygotowane do dorosłości. Smak Słowa Dahaene, S. (2021). Jak się uczymy? Dlaczego mózgi uczą się lepiej niż komputery… jak dotąd. Copernicus Center Wellman, H. (2021). Odczytać umysł. Jak od dziecka uczymy się czytać w umysłach innych i rozumieć ludzi? Mamania Vallortigara, G. (2023). Wiedza wrodzona, czyli co łączy pisklę i noworodka. Copernicus Center. Lektura do ćwiczeń • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 5, Health and Physical Development. • Białecka-Pikul, M. (2011). Wczesne dzieciństwo. W: J. Trempała (red.). Psychologia rozwoju człowieka (r. 7, s. 179-180). • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 6, Sensation, Perception and Attention. • Hughes, C. Graham, A., Grayson, A. (2004). Executive function in childhood: development and disorder. W: J. Oates i A. Grayson, Cognitive and language development in children (s.205-230). Oxford: Blackwell Publishing Ltd. • Rothbart, M.K., Ellis, L.K., Posner, M.I. (2004). Temperament and selfregulation. [W:] R.F. Baumeister & K.D. Vohs (red.), Handbook of selfregulation: research, theory and applications (s. 357-370). New York: Guilford Press. • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 7, Cognition. • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 10, Language and Education. • Jagodzińska, M. (2008). Psychologia pamięci: badania, teorie, zastosowania. Gliwice: Helion. R 12, “Od dziecka do dorosłego - rozwój pamięci” (s. 385-412). • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 8, Memory…. • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 14, Attachment and Social Relationships. • Smith, P. K., Cowie, H., Blades, M. (2011). Understanding Children's Development, Wiley Blackwell, r. 15: "Children's Understanding of Mind" • Stephens, G., Matthews, D. (2014). The communicative infant from 0-18 months. [W:] D. Matthews (red.) Pragmatic Development in First Language Acquisition (s.13-36). John Benjamin Publishing [fragmenty tekstu od „Od urodzenia do dziewiątego miesiąca” (s. 3) do „Rewolucja dziewiątego miesiąca?” (str. 10) są nieobowiązkowe] 9. Rozwój moralny • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 12, Gender Roles and Sexuality. • Rutherford, M.D. (2019) Developmental psychology. Evolutionary perspective. Chapter 13. Moral and prosocial development (s.391-422) . Excelisi Press: Hamilton, Ontario. • Białecka-Pikul, M., Stępień- Nycz, M. (2009). Dynamika rozwoju emocjonalnego. (s. 215-238) W: D. Doliński, M. Błaszczak (red.) Dynamika emocji. PWN: Warszawa • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 14, Attachment and Social Relationships... [fragment dotyczący wczesnego rozwoju emocji] • Hoffman, M. (2006). Empatia i rozwój moralny. Gdańsk: GWP, r. 3 (s. 66-90). • Białecka-Pikul, M. (2009). Narodziny samowiedzy. Od poczucia odrębności do naiwnej teorii Ja, [w:] A. Niedźwieńska, J. Neckar, Poznaj samego siebie, czyli o źródłach samowiedzy, Wyd. SWPS, Academica, Warszawa, r. 2. • Oleszkowicz, A., Senejko , A. (2013) Psychologia dorastania. Zmiany rozwojowe w dobie globalizacji. PWN, r. 7 • Arnett, J. J. (2007). Emerging adulthood: What is it, and what is it good for?. Child Development Perspectives, 1(2), 68-73. • Oleś, P. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. PWN, r.5 • Oleś, P. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. PWN, r.4.3-4.5 i 7.2, 7.3
|
W cyklu 2025/26L:
Do wykładu- obowiązkowa: • Schaffer, R.H. (2010). Psychologia rozwojowa. Podstawowe pojęcia. WUJ. • Johnson, M., de Haan, M. (2018). Neurokognitywistyka rozwoju. Wprowadzenie. Harmonia Universalis. Rozdziały 1, 2, 3, 13, 14 (nieobowiązkowo całość) • Liberska, H., Trempała J. (2020). Psychologia wychowania. Wybrane problemy. PWN. Rozdział 7.2 • Haman, M., Gut, A. (2016), Wiedza wrodzona. W: J. Bremer (red.), Przewodnik po kognitywistyce. Wydawnictwo WAM. • https://www.simplypsychology.org/developmental-psychology.html Lektura do wykałdu - nieobowiązkowa, dodatkowa Gopnik A., Meltzoff A.N. i Kuhl P. (2004). Naukowiec w kołysce. Czego o umyśle uczą nas małe dzieci. Media Rodzina. Gopnik A. (2010). Dziecko filozofem. Co dziecięce umysły mówią nam o prawdzie, miłości oraz sensie życia. Prószyński i spółka Bloom, P. (2015). To tylko dzieci. Narodziny dobra i zła. Smak Słowa Mischel, W. (2015). Test Marshmallow. O pożytkach płynących z samokontroli. Smak Słowa Blakemore, S-J. (2021). Sekretne życie mózgu nastolatka. Mamania Tomasello, M. (2015). Dlaczego współpracujemy. Copernicus Center Twenge, J. (2019). Igen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej tolerancyjne, mniej szczęśliwe….i zupełnie nieprzygotowane do dorosłości. Smak Słowa Dahaene, S. (2021). Jak się uczymy? Dlaczego mózgi uczą się lepiej niż komputery… jak dotąd. Copernicus Center Wellman, H. (2021). Odczytać umysł. Jak od dziecka uczymy się czytać w umysłach innych i rozumieć ludzi? Mamania Vallortigara, G. (2023). Wiedza wrodzona, czyli co łączy pisklę i noworodka. Copernicus Center. Lektura do ćwiczeń • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 5, Health and Physical Development. • Białecka-Pikul, M. (2011). Wczesne dzieciństwo. W: J. Trempała (red.). Psychologia rozwoju człowieka (r. 7, s. 179-180). • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 6, Sensation, Perception and Attention. • Hughes, C. Graham, A., Grayson, A. (2004). Executive function in childhood: development and disorder. W: J. Oates i A. Grayson, Cognitive and language development in children (s.205-230). Oxford: Blackwell Publishing Ltd. • Rothbart, M.K., Ellis, L.K., Posner, M.I. (2004). Temperament and selfregulation. [W:] R.F. Baumeister & K.D. Vohs (red.), Handbook of selfregulation: research, theory and applications (s. 357-370). New York: Guilford Press. • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 7, Cognition. • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 10, Language and Education. • Jagodzińska, M. (2008). Psychologia pamięci: badania, teorie, zastosowania. Gliwice: Helion. R 12, “Od dziecka do dorosłego - rozwój pamięci” (s. 385-412). • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 8, Memory…. • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 14, Attachment and Social Relationships. • Smith, P. K., Cowie, H., Blades, M. (2011). Understanding Children's Development, Wiley Blackwell, r. 15: "Children's Understanding of Mind" • Stephens, G., Matthews, D. (2014). The communicative infant from 0-18 months. [W:] D. Matthews (red.) Pragmatic Development in First Language Acquisition (s.13-36). John Benjamin Publishing [fragmenty tekstu od „Od urodzenia do dziewiątego miesiąca” (s. 3) do „Rewolucja dziewiątego miesiąca?” (str. 10) są nieobowiązkowe] 9. Rozwój moralny • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 12, Gender Roles and Sexuality. • Rutherford, M.D. (2019) Developmental psychology. Evolutionary perspective. Chapter 13. Moral and prosocial development (s.391-422) . Excelisi Press: Hamilton, Ontario. • Białecka-Pikul, M., Stępień- Nycz, M. (2009). Dynamika rozwoju emocjonalnego. (s. 215-238) W: D. Doliński, M. Błaszczak (red.) Dynamika emocji. PWN: Warszawa • Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 14, Attachment and Social Relationships... [fragment dotyczący wczesnego rozwoju emocji] • Hoffman, M. (2006). Empatia i rozwój moralny. Gdańsk: GWP, r. 3 (s. 66-90). • Białecka-Pikul, M. (2009). Narodziny samowiedzy. Od poczucia odrębności do naiwnej teorii Ja, [w:] A. Niedźwieńska, J. Neckar, Poznaj samego siebie, czyli o źródłach samowiedzy, Wyd. SWPS, Academica, Warszawa, r. 2. • Oleszkowicz, A., Senejko , A. (2013) Psychologia dorastania. Zmiany rozwojowe w dobie globalizacji. PWN, r. 7 • Arnett, J. J. (2007). Emerging adulthood: What is it, and what is it good for?. Child Development Perspectives, 1(2), 68-73. • Oleś, P. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. PWN, r.5 • Oleś, P. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. PWN, r.4.3-4.5 i 7.2, 7.3
|