Psychologia poznawcza 3: język 2404-P-2-PP3-Sj
Rozkład tematyczny zajęć:
1. Wstęp: językoznawstwo: język a komunikacja;
2. Krótka historia psycholingwistyki, podstawowe pojęcia, cele badań;
3. Modularność oraz moduł językowy: „język w mózgu”;
4. Determinizm a relatywizm językowy; badania nad gestami;
5. Rozwój, nabywanie języka (L1, L2) i ubywanie języka;
6. Percepcja i produkcja: mowa i języki migowe; systemy sztuczne;
7. Komunikacja innych zwierząt (być może: wykład gościnny).
8. Egzamin.
W cyklu 2022/23Z:
Patrz część I |
W cyklu 2023/24Z:
Patrz część I |
W cyklu 2024/25Z:
Patrz część I |
W cyklu 2025/26Z:
Patrz część I |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Kurs kończy się egzaminem pisemnym.
Kryteria oceniania:
dostateczny: 60-69%
dostateczny plus: 69-75%
dobry: 76%-85%
dobry plus: 86%-90%
bardzo dobry: 91%-100%
Literatura
Podręczniki:
Berko Gleason, J. & N.B Ratner (red.). 2005. Psycholingwistyka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Ludden, D. 2016. Psycholinguistics: An integrated approach. Los Angeles: Sage.
Wybrane artykuły:
Bock, J.K.. 1986. Syntactic persistence in language production. Cognitive Psychology 18(3), 355-387.
Pickering, M.J. & S. Garrod. 2004. Toward a mechanistic psychology of dialogue. Behavioral and Brain Sciences 27 (2), 169-190.
W cyklu 2022/23Z:
Patrz część I |
W cyklu 2023/24Z:
Patrz część I |
W cyklu 2024/25Z:
Patrz część I |
W cyklu 2025/26Z:
Patrz część I |
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
Patrz część I |
W cyklu 2023/24Z:
Patrz część I |
W cyklu 2024/25Z:
Patrz część I |
W cyklu 2025/26Z:
Patrz część I |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: