Historia psychologii 2404-P-1-HP-Sj
1. Znaczenie przeszłości dla rozumienia teraźniejszości
2. Koncepcje historii nauki
3. Czynniki kontekstowe w psychologii. Wpływy filozoficzne a koncepcje psychologiczne
4. Rekonstrukcja przeszłości. Efekty zniekształcenia lub pomijania
5. Szkoły myślenia w rozwoju współczesnej psychologii
6. Funkcjonalizm a psychologia eksperymentalna
7. Behawioryzm, Socjobehawioryzm
8. Psychoanaliza
9. Psychologia postaci
10. Ewolucyjna psychologia osobowości, Psychologia humanistyczna
11. Psychologia poznawcza
12. Psychologia pozytywna
13. Psychologia porównawcza
14. Psychologia ewolucyjna
15. Ewolucja tworów nieorganicznych (sztuczna inteligencja, podejmowanie decyzji przez maszyny) czyli co czeka psychologię w przyszłości
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena z egzaminu w formie testu - próg zaliczenia 60%; dst+70%; db 80%; db+85%,; bdb powyżej 90%.
Literatura
Schultz, D. P., Schultz, S. E. (2008). Historia współczesnej psychologii. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Stachowski, R. (2000). Historia współczesnej myśli psychologicznej. Od Wundta do czasów najnowszych. Warszawa: Scholar.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: