Psychologia pamięci dla nie-psychologów 2404-OG-PP
Treści tematyczne:
1. Jak się skutecznie uczyć (wg odkryć psychologii poznawczej)
2. Pamięć: czym jest, jej, cechy i funkcje
3. Rodzaje pamięci 1
4. Rodzaje pamięci 2
5. Mechanizmy pamięciowe: kodowanie i zapamiętywanie
6. Mechanizmy pamięciowe: przechowywanie i odtwarzanie
7. Mechanizmy pamięciowe: zapominanie
8. Zaburzenia pamięci 1
9. Zaburzenia pamięci 2
10. Pamięć wybitna
11. Zniekształceni pamięci 1
12. Zniekształceni pamięci 2
13. Zniekształceni pamięci 3
14. Jak się uczyć wg psychologii pamięci
15. Test wiadomości
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Test (online): test wielokrotnego wyboru z minimalnym progiem zaliczenia (50% + 1pkt).
Możliwa jest jednokrotna poprawa wyłącznie ocen niedostatecznych.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Strelau, J. i Doliński, D. (red.). (2008). Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 1). Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Rozdział 6.6 „Pamięć i uczenie się”, s. 418-445.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: