Teoria i metodyka lekkoatletyki 2403-WFiS-s2-27
Studenci zapoznają się z metodyką nauczania podstawowych umiejętności i technik wybranych konkurencji lekkoatletycznych(biegi krótkie i długie, skoki, rzuty). Samodzielne poprowadzą fragment zajęć z zakresu lekkiej atletyki. Poznają naturalne formy ruchu i specyfikę ćwiczeń w lekkiej atletyce. Nabędą umiejętność konstruowania konspektu lekcji i jednostki treningowej lekkiej atletyki oraz przeprowadzenia rozgrzewki. Nauczą się podstaw organizacji imprez i sędziowania zawodów lekkoatletycznych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- obserwacji
- klasyczna metoda problemowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
1. Pozytywna ocena z kolokwium końcowego. Test.
2. Aktywny udział w zajęciach (100% obecności).
3. Poprawna realizacja przydzielonych zadań(konspekt, jednostka treningowa do realizacji)
4. Pozytywna ocena z bieżącego przygotowania do zajęć – udział w dyskusji, odpowiedzi ustne, demonstracja ćwiczeń.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich czterech form przewidzianych do realizacji przedmiotu.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Stawczyk. Z. (red.), 1999, Zarys lekkoatletyki. Podręcznik dla nauczycieli wychowania fizycznego. AWF Poznań.
2. Stawczyk Z., 1998, Gry i zabawy lekkoatletyczne. AWF Poznań.
3. Stawczyk Z., 2001, Ćwiczenia ogólnorozwojowe. AWF Poznań.
4. Sulisz S., 1996, Lekkoatletyka dla najmłodszych. Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: