Biomedyczne podstawy rozwoju człowieka 2403-WFiS-s2-16
Czynniki rozwoju człowieka. Rozwój ontogenetyczny. Epigenetyka. trend sekularny. Rozwój struktury i funkcji organizmu człowieka. metody oceny rozwoju dzieci. Integracja sensoryczna. Podstawy żywienia w wieku rozwojowym.
Wiedza na temat układu mięśniowo-szkieletowego, układu sercowo-naczyniowego, układu oddechowego i innych układów, które są zaangażowane w aktywność fizyczną. Wiedza dotycząca ruchu ciała ludzkiego, jak również sił działających na ciało podczas wykonywania różnych ćwiczeń i aktywności sportowych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
1. Test – 20 p. max ; minimum 10 p.;
2. Plakat naukowy na wybrany temat z zakresu biomedycznych podstaw (https://pl.wikipedia.org/wiki/Plakat_naukowy) – do 6 punktów,termin 13.01.25 - ; do 3 dni spóźnienia: minus 1 punkt, 3-7 dni: minus 2 punkty
3. Udział ćwiczeniach: prezentacje, dłuższe wypowiedzi: do 2 p.
Maximum suma: ok. 38 p.
3 3,5 4 4,5 5
60%max 65% max 70% max 80%max 90%max
23-24 25-26 27-30 30-33 34 i więcej
Literatura
Podstawowa:
A. Jopkiewicz, E. Szuliga, Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania, Radom-Kielce 2005
A. Michajlik i WSP., Anatomia i fizjologia człowieka, Warszawa 2013
J. Górski, Fizjologiczne podstawy wysiłku fizycznego, Warszawa, 2001
B. Woynarowska, Edukacja zdrowotna, Warszawa 2007
Doleżych, B., Łaszczyc, P. (2004). Biomedyczne podstawy rozwoju z elementami higieny szkolnej. Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: