Terapia w resocjalizacji 2403-PS-510-r-sj
1. Terapia i resocjalizacja – istota i zakres pojęć.
2. Rodzaje systemów psychoterapeutycznych.
3. Współpraca z klientem – klucze efektywnej relacji pomocowej.
4. Analiza wybranych modeli terapii mających zastosowanie w obszarze resocjalizacji założenia, podstawy teoretyczne
a. podejście poznawczo-behawioralne - metody modyfikacji zachowań
b. terapia DBT
c. Terapia psychodynamiczna -zastosowanie w resocjalizacji, terapia krótkoterminowa i jej zastosowanie w resocjalizacji
5. Przykłady programów terapeutycznych w resocjalizacji wobec osób z różnymi problemami analiza przypadków i projektowanie oddziaływań terapeutycznych
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Pozytywne zaliczenie kolokwium pisemnego
Metoda oceniania: Kolokwium pisemne W13, 15, 16, U03, U13; K07.
Kryteria oceniania dla pisemnych egzaminów i kolokwiów (testów), prac zaliczeniowych (dotyczy wszystkich komponentów egzaminu, kolokwium bądź testu)
Powyżej 95 % ocena bardzo dobry
90 % ocena dobry plus
80 % ocena dobry
70% ocena dostateczny plus
60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny
Ponadto oceniania będzie praca indywidualna studenta w trakcie zajęć (w czasie realnym)
Frekwencja oraz zaliczenie wszystkich nieobecności
Literatura
J. Mellibruda, Z. Sobolewska-Mellibruda, Integracyjna psychoterapia uzależnień. Teoria i praktyka, Warszawa 2007.
I. K. Berg, P. De Jong, Rozmowy o rozwiązaniach, Kraków 2007.
W. R. Miller, Wzmacnianie motywacji do zmiany w terapii nadużywania substancji, Warszawa 2009.
J. O. Prochaska, J. C. Norcross, Systemy psychoterapeutyczne. Analiza transteoretyczna, Warszawa 2006.
A. Rejzner P. Szczepaniak, Terapia w resocjalizacji, cz. I i II, Warszawa 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: