Metodyka kształcenia indywidualnego 2403-PS-406-sj
Wprowadzenie do tematyki kształcenia indywidualnego (podstawy definicyjne kształcenia indywidualnego, prawne aspekty kształcenia indywidualnego), metody, narzędzia i techniki pracy z uczniami i uczennicami w kształceniu indywidualnym, kształcenie indywidualne w kontekście systemu wsparcia dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi, indywidualna praca dydaktyczna w kontekście pracy z osobami w wieku nastoletnim oraz osobami dorosłymi, metodyka kształcenia indywidualnego w kontekście działań resocjalizacyjnych, metodyka kształcenia indywidualnego w kontekście wsparcia osób szczególnie uzdolnionych, rola nowoczesnych technologii w kształceniu indywidualnym
W cyklu 2022/23Z:
|
W cyklu 2023/24Z:
Ćwiczenia mają na celu omówienie podstawowych kwestii związanych z metodyką kształcenia indywidualnego: |
W cyklu 2024/25Z:
Ćwiczenia mają na celu omówienie podstawowych kwestii związanych z metodyką kształcenia indywidualnego: 1. Wprowadzenie do tematyki kształcenia indywidualnego (podstawy definicyjne kształcenia indywidualnego, prawne aspekty kształcenia indywidualnego) |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- obserwacji
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Dozwolona jedna nieusprawiedliwiona nieobecność.
Pozytywne zaliczenie kolokwium końcowego (test jednokrotnego wyboru).
Kryteria oceniania:
Powyżej 90% ocena bardzo dobry
80 % ocena dobry plus
70 % ocena dobry
65% ocena dostateczny plus
60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Antoszewska, B. (2020). Dziecko/uczeń z chorobą przewlekłą w polskim systemie edukacji. Niepełnosprawność – dyskursy pedagogiki specjalnej, 37, 56-72.
Antoszewska, B. (2022). Indywidualne nauczanie jako rozwiązanie edukacyjne w opiniach nauczycieli. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, XLI (2), s. 119-132.
Bocheńska, K. (2005).Nauczanie indywidualne – potrzeba czy wymysł? Edukacja i Dialog, 8, 53–57.
Fatyga, M. (2013) Oczekiwania uczniów objętych nauczaniem indywidualnym wobec nauczyciela. [w:] J. Krukowski, A. Wołoch, (red.). Szkoła twórcza w odtwórczym świecie, s. 390-397.
Hawrylewicz-Kowalska, P. (2018). Nauczanie indywidualne – między tradycją a alternatywą. Poszukiwanie pola badawczego, Forum Oświatowe, 30(1), 179 – 191.
Jachimczak, B., Olszewska, B. (2001). Rozwiązania metodyczne stosowane przez nauczycieli w ramach indywidualnego nauczania początkowego dzieci z dysfunkcją narządu ruchu, [w:] W. Dykcik, B. Szychowiak (red.), Nowatorskie i alternatywne metody w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej, s. 315-322.
Jachimczak, B. (2011). Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych
W cyklu 2023/24Z:
Antoszewska, B. (2020). Dziecko/uczeń z chorobą przewlekłą w polskim systemie edukacji. Niepełnosprawność – dyskursy pedagogiki specjalnej, 37, 56-72. Antoszewska, B. (2022). Indywidualne nauczanie jako rozwiązanie edukacyjne w opiniach nauczycieli. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, XLI (2), s. 119-132. Fatyga, M. (2013) Oczekiwania uczniów objętych nauczaniem indywidualnym wobec nauczyciela. [w:] J. Krukowski, A. Wołoch, (red.). Szkoła twórcza w odtwórczym świecie, s. 390-397. Jachimczak, B., Olszewska, B. (2001). Rozwiązania metodyczne stosowane przez nauczycieli w ramach indywidualnego nauczania początkowego dzieci z dysfunkcją narządu ruchu, [w:] W. Dykcik, B. Szychowiak (red.), Nowatorskie i alternatywne metody w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej, s. 315-322. |
W cyklu 2024/25Z:
Antoszewska, B. (2020). Dziecko/uczeń z chorobą przewlekłą w polskim systemie edukacji. Niepełnosprawność – dyskursy pedagogiki specjalnej, 37, 56-72. Antoszewska, B. (2022). Indywidualne nauczanie jako rozwiązanie edukacyjne w opiniach nauczycieli. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, XLI (2), s. 119-132. Fatyga, M. (2013) Oczekiwania uczniów objętych nauczaniem indywidualnym wobec nauczyciela. [w:] J. Krukowski, A. Wołoch, (red.). Szkoła twórcza w odtwórczym świecie, s. 390-397. Jachimczak, B., Olszewska, B. (2001). Rozwiązania metodyczne stosowane przez nauczycieli w ramach indywidualnego nauczania początkowego dzieci z dysfunkcją narządu ruchu, [w:] W. Dykcik, B. Szychowiak (red.), Nowatorskie i alternatywne metody w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej, s. 315-322. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: