Metodyka nauczania i wychowania osób z lekką niepełnosprawnością 2403-PS-406-o-sj
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- panelowa
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- sytuacyjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
- metody integracyjne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2025/26L: |
Kryteria oceniania
1 Aktywność studenta w trakcie zajęć i ćwiczeń
praktycznych; grupowa
2 Sesja podsumowująca –kierowana przez
prowadzącego
3 Przygotowanie prezentacji przez studenta
Literatura
1. Chrzanowska I. (2015), Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Wydawnictwo Impuls, Kraków (Cz. I,
Rozdział 1, Rozdział 2., (podrozdział 2.3)
2. Kijak R. (2013), Niepełnosprawność intelektualna - między diagnozą a działaniem, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich,
Warszawa.
3. Bobińska K., Pietras T., Gałecki P. (red) (2012), Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia,
diagnoza, terapia, Wydawnictwo: Continuo, Wrocław.
4. Ćwirynkało K. (2010), Społeczne funkcjonowanie osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną, Wydawnictwo
Edukacyjne Akapit, Toruń.
Dodatkowa
1. Barnes C., Mercer G. (2008). Niepełnosprawność. Wyd. Sic! Stelter Ż. (2013). Pełnienie ról rodzicielskich wobec dziecka
niepełnosprawnego intelektualnie, Difin, Warszawa.
2. E. Zakrzewska-Manterys (2010). Upośledzeni umysłowo. Poza granicami człowieczeństwa. Wydawnictwo Uniwersytetu
Warszawskiego, Warszawa.
3. Stelter Ż. (2009), Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.
W cyklu 2022/23L:
1. Speck O., Osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Podręcznik dla celów wychowawczych i edukacyjnych, Wyd. Harmonia, Gdańsk 2015. |
W cyklu 2023/24L:
1. Speck O., Osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Podręcznik dla celów wychowawczych i edukacyjnych, Wyd. Harmonia, Gdańsk 2015. |
W cyklu 2024/25L:
1. Speck O., Osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Podręcznik dla celów wychowawczych i edukacyjnych, Wyd. Harmonia, Gdańsk 2015. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: