Seminarium magisterskie 2403-PS-400-L-sj
Faza projektowania i fundamentowania badań własnych.
1. Przegląd literatury i synteza istniejących badań w naukowych bazach danych.
2. Wybrany styl edycji tekstu naukowego (APA, Harwardzki lub inny).
3. Paradygmaty badawcze i ich rola w procesie badawczym.
4. Projektowanie części teoretycznej projektu lub metodologicznej w zależności od specyfiki badań (ilościowych lub jakościowych, lub mieszanych).
5. Pytania badawcze i/lub hipotezy.
6. Aspekty prawne i etyka badań w naukach społecznych, pedagogice specjalnej w tym w grupach marginalizowanych i wrażliwych społecznie.
7. Pisanie rozdziałów pracy magisterskiej.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2025/26L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Napisany i oddanych do ewaluacji przez promotora Rozdział 1. i Rozdział 2. (wraz z załącznikami) pracy magisterskiej; - W1, W2, W3, U1, U2, KS1, KS2, KS3.
Metoda oceniania uwzględnia:
Wykorzystaną bibliografię - 25%
Strukturę rozdziału pracy magisterskiej -25%
Merytoryczny poziom prezentowanych treści -25%
Ocena kompetencji pisemnej prezentacji treści rozdziału pracy magisterskiej -25%
Kryteria oceniania dla pisemnych rozdziałów pracy magisterskiej w procesie ewaluacji
Powyżej 95 % ocena bardzo dobry
90 % ocena dobry plus
80 % ocena dobry
70% ocena dostateczny plus
60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Babbie E. (2008) Podstawy badań społecznych. Warszawa
Becker H. (2013) Warsztat pisarski badacza. PWN, Warszawa
Hammersley, M., Atkinson P. (2000) Metody badań terenowych, Zysk-ska, Poznań.
Jemielniak, D. (2012) Badania jakościowe. Podejścia i teorie Tom 1 i 2.
Łobocki M. (2011) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków
Pilch T., Bauman T. (2010) Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Akademickie Wydawnictwo Żak, Warszawa
Rubacha k. (2008) Metodologia badań nad edukacją. Warszawa
Palka S. (2010) Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: