Metodyka pracy z dorosłymi osobami z niepełnosprawnością sensoryczną 2403-PS-208-sj
Zajęcia maja na celu przygotowanie studenta do przeprowadzenia na osobach starszych prób równoważnych, a następnie zastosować strategię terapeutyczną mającą na celu poprawę funkcjonowania osoby starszej w obszarze: przemieszczania się, motoryki dużej i małej.
Zajęcia mają na celu nauczenie osoby starszej 4 podstawowych kroków z programu Nordic Walking.
W cyklu 2022/23Z:
Problematyka przedmiotu dotyczy poznania metod stosowanych w terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością sensoryczną. W ramach zajęć studenci będą mieli możliwość poznania metod stosowanych w pracy z osobami z dysfunkcją wzroku i słuchu oraz z ich rodzinami. |
W cyklu 2023/24Z:
Problematyka przedmiotu dotyczy poznania metod stosowanych w terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością sensoryczną. W ramach zajęć studenci będą mieli możliwość poznania metod stosowanych w pracy z osobami z dysfunkcją wzroku i słuchu oraz z ich rodzinami. |
W cyklu 2024/25Z:
Problematyka przedmiotu dotyczy poznania metod stosowanych w terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością sensoryczną. W ramach zajęć studenci będą mieli możliwość poznania metod stosowanych w pracy z osobami z dysfunkcją wzroku i słuchu oraz z ich rodzinami. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- obserwacji
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu na ocenę:
- aktywność na zajęciach,
- 0becność,
- przygotowanie prezentacji multimedialnej odnośnie strategii terapeutycznej dla osoby starszej.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Stryła W, Pogorzała A, (2014) Ćwiczenia proprioceptywne w rehabilitacji, PZWL Warszawa,
Osiński W (2015) Gerokinezjologia nauka i praktyka aktywności fizycznej w wieku starszym, PZWL Warszawa
Literatura uzupełniająca
Mass V (2016) Uczenie się przez zmysły, Harmonia
Wieczór E, Szmalec J, Brzuzy G, (2019) Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej, Difin
Mass V (2007) Integracja sensoryczna a neuronauka - od narodzin do starości Fundacja innowacyjna Warszawa
Wehner L (2017) Aktywacja sensoryczna, holistyczna koncepcja wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję. Harmonia
W cyklu 2022/23Z:
Palak Z. (200). Uczniowie niewidomi i niedowidzący w szkołach ogólnodostępnych. |
W cyklu 2023/24Z:
Palak Z. (200). Uczniowie niewidomi i niedowidzący w szkołach ogólnodostępnych. |
W cyklu 2024/25Z:
Palak Z. (200). Uczniowie niewidomi i niedowidzący w szkołach ogólnodostępnych. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: