Tanatopedagogika 2403-PS-206-sj
Rozumienie i definicja tanatopedagogiki, tanatopedagogika w relacji z innymi naukami. Podstawy biologicznomedyczne, psychologiczne, filozoficzne tanatopedagogiki, Luminarze tanatopedagogki.Tanatopedagogiczna Relacyjna Terapia Zastępcza, Doświadczanie Penthosu jako element Tanatopedagogicznej koncepcji lęku przed śmiercią
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- opis
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
- biograficzna
- doświadczeń
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody wymiany i dyskusji
- metody integracyjne
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Udział w zajęciach, egzamin w formie pisemnej np. eseju:
Powyżej 95 % ocena bardzo dobry
90 % ocena dobry plus
80 % ocena dobry
70% ocena dostateczny plus
60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny
Literatura
Antoszewska B., Binnebesel J. (2014): Porozmawiajmy o śmierci, Olsztyn
Binnebesel J. (1013): Tanatopedagogika w doświadczeniu wielowymiarowości człowieka i śmierci, Toruń
Binnebesel J. (2017): percepcja lęku przed śmiercią w kontekście Tanatopedagogicznej relacyjnej Terapii Zastępczej
Grzybowski P., Kramkowska K., Pluta .(2017): Chorzy cierpiący i umierający jako inni i obcy, Bydgoszcz
Kolek B. (2009): Antropologiczno-tantologiczne aspekty myśli Antoniego Kępińskiego
Kübler-Ross E. (1996): Życiodajna śmierć, Poznań
Kübler-Ross E. (2005): Życiodajna śmierć, Poznań
Kübler-Ross E. (2007): Dzieci i śmierć: jak dzieci i ich rodzice radzą sobie ze śmiercią, Poznań
Kübler-Ross E. (2008): Śmierć ostatni etap rozwoju, Poznań
Michalski J. (2011): Sens życia a pedagogika, Toruń
Pattakos A. (2012): Więźniowie własnych myśli, Warszawa
Polpielski K. (1987): Człowiek pytanie otwarte, Lublin
Vrankl V. (1984): Homo Patiens, Warszawa
Vrankl V. (2012): Człowiek w poszukiwaniu sensu, Warszawa
Wolicki M. (2007): Logoterapeutyczna koncepcja wychowania, Stalowa Wola
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: