Gerontopedagogika 2403-PS-114-sj
Przedmiot obejmuje analizę następujących zagadnień:
1. Podstawowe pojęcia gerontopedagogiki
2. Współczesna starość
3. Starość z perspektywy jednostki
4. Starość w ujęciu demograficznym
5. Senior w społeczeństwie
6. Teorie pomyślnego starzenia się
7. Aktywność społeczna, kulturalna i edukacyjna seniorów
8. Niepełnosprawna starość: przyczyny, uwarunkowania, wsparcie
9. Instytucje, organizacje i stowarzyszenia dla seniorów/ seniorów
10. Polityka społeczna wobec seniorów
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
System punktowy opisany w sekcji - informacje o zajęciach w cyklu.
Literatura
Literatura podstawowa:
Chabior A., Fabiś A., Wawrzyniak J.: Starzenie się i starość w perspektywie pracy socjalnej, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa 2014.
Kijak R., Szarota Z., Starość. Między diagnozą a działaniem, Warszawa 2013.
Szatur-Jaworska B., Błędowski P., Dzięgielewska M.,. Podstawy gerontologii społecznej, Warszawa 2006.
Literatura uzupełniająca:
Błejet P., Zdrowie i seks seniorów, Toruń 2018.
Czerniawska O., Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii. Łódź 2000.
Dzięgielewska M. (red.), Przestrzeń życiowa i społeczna ludzi starszych. Łódź 2000.
Szarota Z., Gerontologia społeczna i oświatowa: zarys problematyki, Kraków 2004.
Zych A. A., Przekroczyć smugę cienia. Szkice z gerontologii, Katowice 2009.
W cyklu 2022/23L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023/24L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024/25L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: