Edukacja zdrowotna 2403-PS-105-sj
Pojęcie zdrowia. Czynniki warunkujące zdrowie oraz paradygmaty zdrowia. Edukacja zdrowotna według modelu AQAL K. Wilbera.Znaczenie podmiotowego traktowania ciała dla budowania zdrowia oraz zagrożenia związane z biomedycznym (przedmiotowym) modelem ciała. Znaczenie relacji międzyludzkich w utrzymaniu i umacnianiu zdrowia. Środowiskowe zagrożenia i szanse dla zdrowia. Zdrowotne znaczenie aktywności ruchowej. Stres i radzenie sobie ze stresem. Zdrowie w cyklu życia. Metody edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Metoda oceniania: Egzamin pisemny W1, U1, U2, U3, U4, K1.
Kryteria oceniania dla pisemnych egzaminów i kolokwiów (testów), prac zaliczeniowych (dotyczy wszystkich komponentów egzaminu, kolokwium bądź testu)
Powyżej 95 % ocena bardzo dobry
90 % ocena dobry plus
80 % ocena dobry
70% ocena dostateczny plus
60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny
Literatura
Literatura podstawowa:
P. Błajet, Zdrowie i seks seniora
Woynarowska B, Edukacja zdrowotna
Wrona-Wolny W. i wsp., Wypisy z wychowania zdrowotnego
Wykłady Ted Talks
P. Błajet, Zdrowie i seks seniora, Toruń, Wyd. UMK 2018
P Błajet, Ciało jako kategoria pedagogiczna, Toruń, Wyd. UMK, 2005
Literatura uzupełniająca:
Bishop G., Psychologia zdrowia
Woynarowska B. i wsp.,Teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej
Janiszewski M., Biomedyczne podstawy wychowania zdrowotnego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: