Metodyka nauczania języka obcego 2403-PPW-520-sj
Przedmiot Metodyka nauczania języka obcego ma na celu wyposażyć Studentki/Studentów w niezbędną wiedzę, umiejętności oraz kompetencje potrzebne do zaprojektowania zajęć z języka angielskiego. Studentki/Studenci będą potrafili dostosować zajęcia do wymagań grupy oraz zadbać o to, aby realizować wymagania podstawy programowej.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2025/26L: |
Kryteria oceniania
- aktywność na zajęciach
- przygotowywanie konspektów zajęć języka angielskiego dla każdej grupy wiekowej
- studiowanie literatury
Literatura
Rokita-Jaśkow, Joanna, and Katarzyna Maria Nosidlak. Nauczanie dzieci języków obcych : globalne wyzwania, lokalne rozwiązania / pod redakcją Joanny Rokity-Jaśkow i Katarzyny Nosidlak. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021. Print.
Komorowska, Hanna. Metodyka nauczania języków obcych / Hanna Komorowska. Warszawa: Fraszka Edukacyjna, 2004. Print.
Jaroszewska, Anna. Nauczanie języka obcego w kształceniu wczesnoszkolnym : rozwój świadomości wielokulturowej dziecka / Anna Jaroszewska. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut - Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2007. Print.
Gębal, Przemysław. Dydaktyka języków obcych : wprowadzenie / Przemysław E. Gębal. Wydanie I. Warszawa: PWN, 2019. Print.
Bogdanowicz, Marta, and Mariola Smoleń. “Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych / pod red. Marty Bogdanowicz i Marioli Smoleń.” Gdańsk: “Harmonia,” 2004. Print.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: