Prowadzony w
cyklach:
2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
Kod ISCED: 0110
Punkty ECTS:
1
Język:
polski
Organizowany przez:
Instytut Nauk Pedagogicznych
(dla:
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych)
Seminarium dyplomowe 2403-PPW-514-sj
Opis i zakres tematów określony przez promotora danej grupy.
Całkowity nakład pracy studenta
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli - 30 godz. kontaktowych (1 ECTS w semestrze zimowym)+30 godz. kontaktowych (2 ECTS w semestrze letnim)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta – 30 godzin (zakres pracy indywidualnej studentki/studenta wyznaczany jest przez promotorkę/promotora pracy i obejmować może w szczególności: analizę literatury przedmiotu, opracowanie notatek, sporządzenie wykazu literatury, przygotowanie do omówienia podjętej problematyki pracy, przygotowanie do dyskusji na zajęciach sporządzenie konspektu pracy, przygotowanie projektu badań, wykonywanie poszczególnych czynności związanych z przeprowadzeniem badań, przygotowanie określonych fragmentów pracy)
Łącznie: 90 godz.; 3 ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty są określone dla 3 semestrów. Każda osoba prowadząca seminarium określa, które efekty są realizowane w ramach poszczególnych semestrów:
W1: Student/ka zna specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, wskazując ich główne założenia teoretyczne i praktyczne. (KW_03; KW_19)
W2: Student/ka zna podstawowe pojęcia z metodologii badań pedagogicznych (KW_20)
W3: Student/ka rozpoznaje i interpretuje zasady i normy etyczne obowiązujące w badaniach naukowych z uwzględnieniem specyfiki różnych grup uczestników. (KW_20; KW_21)
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty są określone dla 3 semestrów. Każda osoba prowadząca seminarium określa, które efekty są realizowane w ramach poszczególnych semestrów
U1: Student/ka obserwuje, wyszukuje i przetwarza informacje na temat złożonych zjawisk społecznych przy użyciu różnorodnych źródeł oraz interpretuje je z punktu widzenia konkretnych problemów postawionych we własnej pracy. (K_U01)
U2: Student/ka projektuje badanie pedagogiczne, a w szczególności: formułuje cele i problemy badawcze, stosuje odpowiednie do celów i problemów metody i techniki badawcze, konstruuje adekwatne narzędzia badawcze do rozwiązania określonego problemu. (K_U18)
U3: Student/ka potrafi współpracować z innymi osobami na każdym etapie projektowania i realizacji badań (K_U19)
U4: Student/ka przeprowadza badanie zgodnie z przygotowanym wcześniej projektem (K_U18)
U5: Student/ka potrafi opracować, przedstawić wyniki własnych badań, potrafi je interpretować, wyciągać wnioski, potrafi formułować rozwiązania problemów badawczych z uwzględnieniem różnych perspektyw teoretycznych, potrafi skonstruować poprawną pod względem merytorycznym, językowym i redakcyjnym pracę magisterską przy zastosowaniu i odpowiednim oznaczeniu źródeł wykorzystywanych w pracy (K_U18).
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Efekty są określone dla 3 semestrów. Każda osoba prowadząca seminarium określa, które efekty są realizowane w ramach poszczególnych semestrów
K1: Student/ka dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki (K_K01)
K2: Student/ka potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role wykorzystując kompetencje nabyte podczas realizacji programu studiów (K_K04)
K3: Student/ka odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje poszczególne działania, które przybliżają ją do przygotowania pracy magisterskiej (K_K07; K_K08)
Metody dydaktyczne
Metody określone przez promotora danej grupy
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- opis
- pogadanka
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
- seminaryjna
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
- seminaryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
Wymagania wstępne
- wiedza z zakresu metodologii badań pedagogicznych, statystycznej analizy danych oraz etyki badań naukowych
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania określone przez promotora danej grupy (poniżej).
Literatura
Literatura określona przez promotora danej grupy (poniżej).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: