Instrumentacja i śpiew 2403-PPW-513-sj
Zajęcia "Instrumentacja i śpiew" mają na celu przygotować studentów do poprowadzenia aktywności instrumentalnych i wokalnych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, uwrażliwić je na piękno kultury muzycznej
i krzewienia idei wspólnego muzykowania.
Przedmiot obejmuje następujące treści:
1. Edukacja muzyczna - powtórzenie najważniejszych wiadomości z zasad teorii muzyki.
2. Kanon muzyki klasycznej - ćwiczenia aktywnego słuchania (muzogramy).
3. Instrumentacje do utworów: ćwiczenia słuchowe, improwizacja, zapis, granie w zespołach.
4. Projektowanie zabaw z instrumentami o nieokreślonej wysokości dźwięków.
5. Śpiew - ćwiczenia emisyjne, kanon.
6. Śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego (solo, duet, zespołowo).
W cyklu 2023/24Z:
Zajęcia "Instrumentacja i śpiew" mają na celu przygotować studentów do poprowadzenia aktywności instrumentalnych i wokalnych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, uwrażliwić je na piękno kultury muzycznej Przedmiot obejmuje następujące treści: 1. Edukacja muzyczna - powtórzenie najważniejszych wiadomości z zasad teorii muzyki. |
W cyklu 2024/25Z:
Zajęcia "Instrumentacja i śpiew" mają na celu przygotować studentów do poprowadzenia aktywności instrumentalnych i wokalnych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, uwrażliwić je na piękno kultury muzycznej Przedmiot obejmuje następujące treści: 1. Edukacja muzyczna - powtórzenie najważniejszych wiadomości z zasad teorii muzyki. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest średnia arytmetyczna z ocen uzyskanych
z następujących wymagań:
1. Aktywność na zajęciach: m.in. śpiewanie i gra na instrumentach perkusyjnych.
2. Test słuchowy dotyczący utworów muzyki klasycznej i piosenek z repertuaru dziecięcego.
3. Projekt: Przygotowanie aranżacji utworu muzyki instrumentalnej z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych o nieokreślonej wysokości dźwięku. (praca w grupach 2-3 os.) i przeprowadzenie jej w grupie przedszkolnej lub w klasach I-III
Skala ocen 2-5;
Literatura
1. Smoczyńska U., Kalendarz muzyczny w przedszkolu, Warszawa 2012.
2. Gawryłkiewicz M, Gawryłkiewicz M.M., Zwolińska E. (red) , Niezbędnik muzyczny nr 1 i nr 2, płyty CD, Bydgoszcz 2005.
3. Gawryłkiewicz M, Gawryłkiewicz M.M, Śpiewający dekalog czyli jak żyć aby zdrowym być, Bydgoszcz 2011.
4. Gawryłkiewicz M.M., Zwolińska E, Retrośpiewnik polskich gordonowców czyli Wybór piosenek z zamierzchłej i niedawnej przeszłości..., Bydgoszcz 2006.
5. M. Kondracka-Szala, Edukacja muzyczna z metodyką. skrypt do przedmiotu, UW, Wrocław 2020 (https://www.bibliotekacyfrowa.pl/dlibra/publication/115745/edition/107018/content).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: