Spektakl teatralny i muzyczny 2403-PPW-511-sj
Przedmiot obejmuje następujące treści:
1. Wystąpienia publiczne - jak być dobrym mówcą? (1h)
2. Praca z tekstem - ćwiczenia praktyczne, artykulacyjne, emisji głosu (2h).
3. Muzyka i piosenka (muzyczne wystąpienia) (2h).
4. Edukacja teatralna w pracy z dziećmi - przegląd literatury (2h).
5.Edukacja teatralna w praktyce (zabawy teatralne, teatrzyk cieni, teatrzyk Kamishibai) (2h).
6. Spektakl teatralno- muzyczny dla dzieci (6h)
W cyklu 2023/24Z:
Przedmiot "Spektakl teatralny i muzyczny" ma na celu przygotowanie studentów do organizowania, prowadzenia, a także czynnego udziału w występach publicznych dzieci i uczniów. Jak również przekazaniem studentom podstawowej wiedzy z zakresu analizy i interpretacji dzieła teatralnego i muzycznego. Przedmiot obejmuje następujące treści: |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- doświadczeń
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu konieczne jest:
- aktywne uczestnictwo w zajęciach (możliwa jedna nieobecność),
-odpowiednie przygotowanie się do zajęć (czytanie literatury),
- przygotowanie krótkiej aktywności w oparciu o teatrzyk cieni lub teatrzyk Kamishibai praca w grupach),
- przygotowanie i poprowadzenie zabawy teatralnej,
- przedstawienie pracy artystycznej w formie publicznej prezentacji teatralno - muzycznej dla dzieci.
Kryterium oceny: poprawność, pomysłowość, atrakcyjność oraz przydatność wykonanych zadań.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Brzechwa J., Bajki Samograjki, Warszawa 1986.
2. Flemming I., Fritz J., Teatr w szkole. Propozycje zabaw dla dzieci w wieku od 6 do 13 lat, przeł. M Jałowiec, Kielce 2002.
3. Konieczna E., Arteterapia w teorii i praktyce, Kraków 2003, s. 68-110.
4. Królica M., Teatr we wczesnej edukacji dziecka, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli nr 4, 2008, s. 31-44.
5. Samulczyk - Pawluk T., Edukacja teatralna w szkole podstawowej, Kraków 2005.
W cyklu 2023/24Z:
1. Brzechwa J., Bajki Samograjki, Warszawa 1986. |
W cyklu 2024/25Z:
1. Brzechwa J., Bajki Samograjki, Warszawa 1986. |
Uwagi
W cyklu 2023/24Z:
Zajęcia odbywają się w sali fitness UCS. Obowiązuje wygodny strój oraz zmienne obuwie sportowe. |
W cyklu 2024/25Z:
Zajęcia odbywają się w sali fitness UCS. Obowiązuje wygodny strój oraz zmienne obuwie sportowe. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: