Wspieranie dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjno-rozwojowych 2403-PPW-503-sj
Wsparcie dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych musi polegać na rozpoznawaniu i zaspokajaniu ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz rozpoznawaniu możliwości psychofizycznych i czynników środowiskowych wpływających na funkcjonowanie uczniów w szkole. Celem pomocy jest stworzenie warunków dla rozwoju i pełnej aktywności dzieci, a działania wspierające powinny obejmować uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, to znaczy:
z niepełnosprawnością,
zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
z zaburzeniami zachowania lub emocji,
ze szczególnymi uzdolnieniami,
ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych,
przewlekle chorych,
w sytuacjach kryzysowych lub traumatycznych,
z doświadczeniem niepowodzeń edukacyjnych,
zaniedbanych środowiskowo (niekorzystna sytuacja bytowa i rodzinna, negatywny wpływ środowiska).
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
- drama
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- obserwacji
- sytuacyjna
- doświadczeń
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- gry i symulacje
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Przygotowanie ćwiczeń praktycznych dotowanych do pracy z konkretna grupą dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, wskazanie w jaki sposób wspierają i która sferę rozwoju dziecka oraz ich praktyczne zastosowanie na zajęciach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: