Metodyka edukacji technicznej 2403-PPW-415-sj
1.Cele edukacji technicznej. Zadania, do których stymuluje uczniów nauczyciel.
2.Analiza podstawy programowej, efekty pracy nauczyciela.
3. Metody i formy nauczania w edukacji technicznej.
4. Konspekty i scenariusze zajęć z edukacji technicznej.
5. Wykonywanie prac technicznych z zastosowaniem różnych materiałów i poglądowego pracy.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania w ramach ćwiczeń:
• obecność na zajęciach
• aktywny udział, zaangażowanie
• ocena śródsemestralnych prac: poziom rozumienia zagadnień, jakość i oryginalność realizowanych zadań
Kryteria oceniania w ramach wykładu:
• obecność na zajęciach
• aktywny udział, zaangażowanie
• poziom rozumienia zagadnień
• poziom rozumienia
Literatura
Zajda K, Lipina S, Wychowanie techniczne w przedszkolu, WSiP, Warszawa 1984
Barff U, każde dziecko to potrafi, Delta 1994, 1992
Węglińska M, Jak się przygotować do zajęć zintegrowanych, Impuls, Kraków 2002
Lewicka J, 100 technik plastycznych, NK 1967
Klim – Klimaszewska, Pedagogika przedszkolna,
Naubacher – Fesser, Busch Mauries, Przygotowujemy prezenty, Delta, Warszawa
Owen Cheryl, Cuda z papieru, Świat książki, Warszawa 2005
Sallas Joan, orgiami dla przedszkolaków, Bis, Warszawa 2002
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: