Metodologia badań pedagogicznych 2403-PPW-410-sj
1. Wprowadzenie: struktura metodologii
2. Planowanie badania
3. Strategie badań: ilościowe i jakościowe
4. Typy badań: teoretyczne i praktyczne
5. Schematy badań: eksperymentalny, quasi-eksperymentalny, korelacyjny, etnograficzny, historyczny i studium przypadku
6. Pisanie raportu z badań
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- klasyczna metoda problemowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody integracyjne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin - test wielokrotnego wyboru
Praktyki zawodowe
-
Literatura
K. Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, WAiP Warszawa 2008
J. Brzeziński, Metodologia badań psychologicznych, WN PWN Warszawa 2006 i póżniejsze
K. Konarzewski, Jak uprawiać badania oświatowe, WSiP Warszawa 2000
S. Nowak, Metodolgia badań społecznych, WN PWN Warszawa 2006
Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, Zysk i S-ka Poznań 2000
Magnusson D., Wprowadzenie do teorii testów, WN PWN Warszawa 1991
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: