Praktyka ciągła w przedszkolu 2403-PPW-409-sj
Zajęcia mają na celu:
- rozwinięcie kompetencji praktycznych studentek i studentów w zakresie działań pedagogicznych w powiązaniu ze zdobytą w trakcie studiów wiedzą;
- stworzenie warunków do pracy nad sobą podczas praktyk w celu podniesienia kompetencji i umiejętności miękkich;
- umożliwienie samodzielnego planowania i realizowania pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu pod kierunkiem nauczyciela z odpowiednim doświadczeniem zawodowym;
- w trakcie praktyk studentka/student ma możliwość przeprowadzić badania naukowe związane z przygotowaną pracą dyplomową.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie odbywa się na podstawie szczegółowej dokumentacji: dziennika praktyk oraz opinii opiekuna praktyk z przedszkola, w której student realizował praktykę.
Praktyki zawodowe
Godziny realizowane w ramach praktyki ciągłej: 60 godz.
Literatura
1. Al-Khamisy D., Obserwacja dziecka w przedszkolu, Warszawa 2005.
2. Badowska B., „Spacery i wycieczki przedszkolaków” , Wychowanie w Przedszkolu, 5/1988.
3. Karbniowniczek J. , Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011.
4. Koźmiński G., (red.) Współpraca z rodzicami, Złotów 2001.
5. Makowska Z., Ćwiczenia poranne i gimnastyczne, Warszawa 2014.
6. Sikorska I., Rozwój dziecka w przedszkolu, Kraków 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: