Taniec i choreografia 2403-PPW-406-sj
Zajęcia prowadzone będą w sposób praktyczny, obejmując następujące zagadnienia:
1. Taniec - podstawowe zagadnienia, wprowadzenie w tematykę zajęć.
2. Taniec w pracy z dziećmi- metodyka, przebieg, bezpieczeństwo na zajęciach.
3. Konstruowanie choreografii dostosowanej do wieku, potrzeb i możliwości dzieci i uczniów.
4. Tańce integracyjne, w kręgu (4 godz.)
5. Tańce z różnych stron świata (4 godz.)
5. Ćwiczenia i zabawy aktywizujące.
6. Przedstawienia muzyczno - taneczne.
7. Samodzielne tworzenie choreografii do muzyki klasycznej lub instrumentalnej,
W cyklu 2022/23Z:
Celem zajęć jest : zapoznanie studentów z różnymi stylami i rodzajami tańca oraz metodyki prowadzenia zajęć / zabaw tanecznych w przedszkolu i szkole, w celu wzbogacenia swojego warsztatu codziennej pracy z dziećmi oraz przygotowaniu różnych uroczystości artystycznych. Zajęcia prowadzone będą w sposób praktyczny, obejmując następujące zagadnienia: 1. Zajęcia taneczne z dziećmi - metodyka, przebieg, bezpieczeństwo na zajęciach, tworzenie choreografii. |
W cyklu 2023/24Z:
Zajęcia prowadzone będą w sposób praktyczny, obejmując następujące zagadnienia: 1. Taniec - podstawowe zagadnienia, wprowadzenie w tematykę zajęć. |
W cyklu 2024/25Z:
Zajęcia prowadzone będą w sposób praktyczny, obejmując następujące zagadnienia: 1. Taniec - podstawowe zagadnienia, wprowadzenie w tematykę zajęć. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- giełda pomysłów
- doświadczeń
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Na zaliczenie przedmiotu wpływa:
- aktywność i prawidłowo wykonane zadania, sprawdzające umiejętności praktyczne z treści prezentowanych na zajęciach;
- opracowanie scenariusza zajęć tanecznych dla dowolnej grupy wiekowej
i przedstawienie w praktycznej formie ułożonej choreografii (praca w małych grupach).
Ocena końcowa wystawiona będzie na podstawie średniej arytmetycznej z ocen uzyskanych z wyżej wymienionych aktywności.
Kryteria oceniania: poprawność metodyczna wykonanych zadań.
Skala ocen 2 - 5
Możliwa jedna nieobecność na zajęciach.
Literatura
1. Bissinger-Ćwierz U., Animacja muzyczna w pedagogice zabawy, Lublin 1999.
2. Ławrowska R., Rytm, muzyka, taniec w edukacji, Kraków 2005.
3. Śmieszek-Formela Lucyna, Kołodziejski Maciej, "Terapeutyczne spojrzenie na taniec i muzykę okiem pedagogów", W: Metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : ruch i rozwój / Szmalec Jacek (red.), 2022, Warszawa, Difin, s.107-115.
4. Szelc-Mays M., Tańce malowane: podręcznik dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Kraków 2013 .
Literatura pomocnicza:
1. Stadnicki A., Tańce dla dzieci, Warszawa 1994.
2. Wieman M., Tańce i zabawy ze śpiewem, Warszawa 1961.
3. Wieman M., A czy wy tak potraficie?, Warszawa 1990.
W cyklu 2022/23Z:
1. Brudnowska A., Taniec i choreoterapia jako sposób na poprawę jakości życia współczesnej polki, Nowiny Lekarskie 2010. |
W cyklu 2023/24Z:
1. Bissinger-Ćwierz U., Animacja muzyczna w pedagogice zabawy, Lublin 1999. Literatura pomocnicza: |
W cyklu 2024/25Z:
1. Bissinger-Ćwierz U., Animacja muzyczna w pedagogice zabawy, Lublin 1999. Literatura pomocnicza: |
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
Zajęcia obywać się będą w sali fitness. Obowiązkowy strój i obuwie (zmienne) sportowe. |
W cyklu 2023/24Z:
Zajęcia obywać się będą w sali fitness. Obowiązkowy strój i obuwie (zmienne) sportowe. |
W cyklu 2024/25Z:
Zajęcia obywać się będą w sali fitness. Obowiązkowy strój i obuwie (zmienne) sportowe. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: