Podstawy edukacji technicznej 2403-PPW-313-sj
1.Cele edukacji plastyczno-technicznej. Zadania do których stymuluje uczniów nauczyciel.
2.Analiza podstawy programowej, efekty pracy nauczyciela.
3. Metody i formy nauczania w edukacji plastyczno-technicznej.
4. Konspekty i scenariusze zajęć z edukacji plastyczno-technicznej.
5. wykonywanie prac plastycznych i technicznych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- obserwacji
- klasyczna metoda problemowa
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody ewaluacyjne
- metody oparte na współpracy
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania w ramach wykładu:
• obecność na zajęciach
• aktywny udział, zaangażowanie
• poziom rozumienia zagadnień
• prezentacja i omówienie scenariusza lekcji techniki
Warsztaty- wykonanie określonych projektów praktycznych z zakresu edukacji technicznej
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Zajda K, Lipina S, Wychowanie techniczne w przedszkolu, WSiP, Warszawa 1984
Barff U, każde dziecko to potrafi, Delta 1994, 1992
Węglińska M, Jak się przygotować do zajęć zintegrowanych, Impuls, Kraków 2002
Lewicka J, 100 technik plastycznych, NK 1967
Klim – Klimaszewska, Pedagogika przedszkolna,
Naubacher – Fesser, Busch Mauries, Przygotowujemy prezenty, Delta, Warszawa
Owen Cheryl, Cuda z papieru, Świat książki, Warszawa 2005
Sallas Joan, Orgiami dla przedszkolaków, Bis, Warszawa 2002
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: