Psychopedagogika zdolności i twórczości 2403-PPW-305-sj
1. Dziecko zdolne i uzdolnione. Jak je rozpoznać?
2. Wprowadzenie do kreatywności
3. Stymulatory i inhibitory kreatywności
4. Twórczość codzienna uczniów
5. Sposoby identyfikowania zdolności
6. Kreatywność w zmieniającym się świecie
7. Innowacje w służbie rozwoju dziecięcej kreatywności
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny
Literatura
Limont W. (2012), Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować?, GWP, Sopot.
Mönks F. J. (2005), Zdolności a twórczość, [w:] W. Limont (red.), Teoria i praktyka edukacji uczniów zdolnych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
Limont W. (2013), Zdolności jako asynchronia rozwojowa, [w:] M. Jabłonowska (red.), Uczeń zdolny i jego edukacja. Koncepcje. Badania. Praktyka, Universitas Rediviva, Warszawa.
Uszyńska-Jarmoc J. (2008), Aktywność twórcza jako narzędzie rozwoju i autokreacji człowieka w pełnym cyklu życia, [w:] W. Limont, J. Cieślikowska, J. Dreszer (red.), Zdolności. Talent. Twórczość, t. 2, WN UMK, Toruń.
Identyfikacja potencjału twórczego : teoria, metodologia, diagnostyka, red. Karwowski M., Warszawa 2009
Majchrzak K., Murawska I., Ku przyszłości : szlakami natury i wyobraźni : jak rozwijać potencjał kreatywny, Toruń 2018.
Ńecka, E., Orzechowski, J., Szymura, B., Słabosz, A. (2016). Trening twórczości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Nęcka, E., Psychologia twórczości. Gdańsk 2012.
Szmidt K., Pedagogika twórczości, Sopot 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: