Praktyka śródroczna wychowawczo-dydaktyczna w przedszkolu 2403-PPW-211-sj
Podczas praktyk student zapoznaje się z:
- podstawami prawnymi, celami, organizacją oraz funkcjonowaniem instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych,
- zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.
- dokumentacją (statut, wewnątrz przedszkolne programy, koncepcja pracy) i organizacją pracy przedszkola (ramowy rozkład dnia)
- dokumentacją nauczyciela- wychowawcy (plany miesięczne pracy wychowawczo-dydaktycznej, scenariusze zajęć, dziennik)
- dokumentacją dziecka (obserwacja i diagnoza, arkusze obserwacji, wytwory dzieci),
- zróżnicowanymi możliwościami dzieci w okresie przedszkolnym, wynikającymi z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju (dostosowywanie zadań rozwojowych i edukacyjnych, praca indywidualna, programy pracy indywidualnej),
- edukacją włączającą.
- organizacją rad pedagogicznych, zebrań z rodzicami, rad szkoleniowych, uroczystości;
- obserwacją zadań opiekuńczych, wychowawczych i dydaktycznych w pracy nauczyciela z dziećmi,wyjścia, spacery, wycieczki, zajęcia terenowe, gry i zabawy na świeżym powietrzu.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie odbywa się na podstawie szczegółowej dokumentacji: karta oceny praktyki, dziennik praktyk wraz z dołączonymi załącznikami.
Praktyki zawodowe
Praktyka śródroczna wychowawczo - dydaktyczna w przedszkolu.
Literatura
- Sikorska I., Rozwój dziecka w przedszkolu, Kraków 2010.
- Makowska Z., Ćwiczenia poranne i gimnastyczne, Warszawa 2014.
- Al-Khamisy D., Obserwacja dziecka w przedszkolu, Warszawa 2005.
W cyklu 2022/23Z:
- Sikorska I., Rozwój dziecka w przedszkolu, Kraków 2010. |
W cyklu 2023/24Z:
1. Al-Khamisy D., Obserwacja dziecka w przedszkolu, Warszawa 2005. |
W cyklu 2024/25Z:
1. Al-Khamisy D., Obserwacja dziecka w przedszkolu, Warszawa 2005. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: