Emisja głosu 2403-PPW-210-sj
Po co nam głos?
Czego nie lubi nasz głos? Podstawy higieny głosu
Ćwiczenia rozgrzewające i oddechowe
Ćwiczenia fonacyjne i artykulacyjne
Popularne błędy emisyjne. Jak ich unikać?
Dykcja i recytacja, łamacze słów, interpretacja tekstów
Aplikacje i programy
Co zrobić, aby nas słuchano?
Ćwiczenia wokalne, poznawanie własnych możliwości głosowych, improwizacje wokalne
W teorii i praktyce o byciu "na scenie" - prawidłowa postawa, sposoby radzenia sobie z tremą, interpretacja
Głos w pracy nauczyciel_
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- laboratoryjna
- referatu
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Na zaliczenie przedmiotu wpływa:
Aktywność podczas zajęć (waga: 0,2 oceny)
Ocena praktycznych umiejętności na podstawie prezentacji materiału z laboratorium (waga: 0,8 oceny)
- czytanie prozy,
- recytacja wiersza,
- prezentacja własna,
- dowolna forma artystyczna (np. utwór śpiewany, scenka teatralna, dialog).
lub
Przygotowanie projektu filmowego (waga: 0,8 oceny)
Aktywność (waga: 0,2 oceny)
Kryteria oceniania:
bdb- 91-100%
db plus- 86-90% punktów
db- 75-85% punktów
dst plus- 70-74% punktów
dst- 60-69% punktów
Literatura
1. Laskowska H., Podstawy emisji głosu, Bydgoszcz 2000
2. Przybysz – Piwko M.(red.), Emisja głosu nauczyciela, Warszawa 2006
3. Toczyska B., Łamańce z dedykacją czyli makaka ma Kama, Gdańsk 2009
4. Walencik – Topiłko A., Głos jako narzędzie, Gdańsk 2009
5. Szwajkowska E., Rymowane ćwiczenia wyrazistości mowy, Gdańsk 2018
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: