Zabawy badawcze w przedszkolu i szkole 2403-PPW-208a-sj
W trakcie realizacji zajęć zostaną poruszone następujące zagadnienia:
-cele i istota prowadzenia zabaw badawczych- rozbudzanie ciekawości poznawczej, uwrażliwianie na prawa naukowe, dostrzeganie zależności przyrodniczych w otoczeniu dziecka
- konstruowanie warsztatu pracy nauczyciela- kąciki naukowe, sprzęt do poznawania przyrody oraz prowadzenia doświadczeń naukowych z dziećmi
- przeprowadzanie zabaw badawczych w przedszkolu i szkole
- metody prowadzenia dziecięcych obserwacji- tworzenia notatek z realizacji doświadczeń
- integracyjny charakter zabaw badawczych- ukazanie integracji na poziomie treści oraz metod
-terenowe zabawy badawcze
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- referatu
- obserwacji
- giełda pomysłów
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: | W cyklu 2023/24Z: |
Kryteria oceniania
Ocenie podlega:
1. aktywność w trakcie zajęć
2. przygotowany i zaprezentowany scenariusz zajęć terenowych z wykorzystaniem zabaw badawczych
Literatura
Muchacka B., Zabawy badawcze w edukacji przedszkolnej, 2002
Czerski H., Burza w szklance wody. Fizyka w życiu codziennym, 2017
Więckowski R., Pedagogika wczesnoszkolna, 1993
Michta I., Skąd się wzięła ta pogoda? Czyli fascynująca przyroda, 2016
Wawrzyniak M., Edukacja dla przedszkolaków. Eksperymenty, 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: