Techniki efektywnego uczenia się 2403-PPW-108-sj
Efektywne uczenie się polega na właściwym dostosowaniu technik uczenia się do predyspozycji, preferencji, ale także wieku odbiorcy. Efekty uczenia się uzależnione są m.in. od umiejętności zapamiętywania treści, koncentracji uwagi, motywacji, zainteresowań, zdolności czy doświadczeń uczącego się. Podczas zajęć uczestnicy poznają różne metody i techniki uczenia się, zasady ich stosowania oraz nabędą umiejętność zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- okrągłego stołu
- giełda pomysłów
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składać się będą:
- oceny cząstkowe wystawiane w trakcie cyklu zajęć - zadania będą związane z określoną częścią realizowanego materiału,
- kolokwium,
- aktywność podczas zajęć,
- frekwencja - dopuszczalna jedna nieobecność
Literatura
E. Filipiak, Rozwijanie zdolności uczenia się Z Wygotskim i Brunerem w tle, wyd. GWP, Gdańsk 2012.
J. Smolińska, Ł. Szychowski, Techniki efektywnego uczenia się, wyd. ELITMAT, Kraków 2011.
C. Vorderman, Jak uczyć się skutecznie. Jakie to proste, wyd. Arkady, Warszawa 2017.
P.C. Brown, H. L. Roediger III, M. A. McDaiel, Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: