Funkcjonowanie instytucji edukacyjnych 2403-PPW-103-sj
1. Polski system oświaty - wprowadzenie
2. Instytucje edukacyjne – charakterystyka, cele, zadania
3. Podstawowe akty prawne warunkujące prace instytucji edukacyjnych
4. Aktorzy przestrzeni edukacyjnych: nauczyciele, uczniowie, rodzice
5. Przedszkole - szczegółowa charakterystyka funkcjonowania
6. Szkoła podstawowa – szczegółowa charakterystyka funkcjonowania
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody wymiany i dyskusji
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Aktywność i obecność na zajęciach (oceny bieżące).
Zaliczenie pisemne w formie testu wymagany próg na ocenę dostateczną - powyżej 60%, 61-70% - dostateczny plus, 71-80% - dobry, 81-90% - dobry plus, 91-100% - bardzo dobry
Literatura
Elsner, D. (2001), red., Jak planować rozwój placówki oświatowej? Teoria i praktyka, Chorzów.
Grzelak, M., Roszko-Wójtowicz E (2017), System edukacji w Polsce. Wybrane problemy, [w:] Myśl Ekonomiczna i Polityczna Warszawa : Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego, s. 275-305.
Koszmider, M. (2000) O jakości w zarządzaniu pracą szkoły, Próba odpowiedzi na wybrane pytania dotyczące doskonalenia jakości pracy szkoły, Łódź.
Pielachowski J., Organizacja i zarządzanie oświatą i szkołą, Poradnik dla
dyrektorów oraz pracowników organów prowadzących i nadzorujących
szkoły, wyd. 2, Poznań 2000.
Nowakowska M., (2002), Przedszkole na rynku edukacyjnym, [w:] Dyrektor Szkoły,
1/2002
Stróżyński K., Groenwald M., Staszak D., (2000) Jakość szkoły – jej planowanie i diagnoza, Jelenia Góra.
Akty prawne:
Ustawa o Systemie Oświaty
Ustawa Prawo Oświatowe
Ustawa - Karta Nauczyciela
Konwencja o Prawach Dziecka
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: