Teoretyczne podstawy edukacji ustawicznej 2403-PE-321-s1
Treści wykładu rozszerzają i porządkują wiedzę na temat LLL, aby studenci byli przekonani i przygotowani do aktywności edukacyjnej przez całe życie.
W cyklu 2022/23Z:
Wykład wprowadza w problematykę uczenia się przez całe życie (LLL) pod kątem krajowej i unijnej polityki oświatowej oraz zagadnień pedagogicznych związanych z LLL. Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy na temat LLL, aby być świadomym odbiorcą i twórcą procesów uczenia się przez całe życie. |
W cyklu 2023/24L:
Wykład wprowadza w problematykę uczenia się przez całe życie (LLL) pod kątem krajowej i unijnej polityki oświatowej oraz zagadnień pedagogicznych związanych z LLL. Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy na temat LLL, aby być świadomym odbiorcą i twórcą procesów uczenia się przez całe życie. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Szczegółowe informacje w sekcji "Informacje o zajęciach w cyklu"
Literatura
Czubak-Koch M., Uczenie się w kulturze miejsca pracy, Wrocław 2014.
Frąckowiak A., Półturzycki J., Kształcenie ustawiczne podstawą nowoczesnej edukacji, Radom 2011.
Illeris K., Trzy wymiary uczenia się, Wrocław 2006.
Kurantowicz E., Nizińska A., Trajektorie uczenia się w instytucjach kształcenia ustawicznego, Wrocław 2012.
Messyasz K., Problematyzacja i instrumentalizacja edukacji w UE. Przykład idei uczenia się przez całe życie i europejskiego obszaru edukacji, w: Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 2022, nr 83.
Pietrasiński Z., Ekspansja pięknych umysłów. Nowy renesans i ożywcza autokreacja, Warszawa 2008.
Petelewicz M., Pieńkosz J., Piotrowska K., Sobestjański K., Stankowska J., Uwarunkowania uczenia się w dorosłości. Raport z badania "Uczenie sie dorosłych Polaków", Warszawa: IBE 2023.
Solarczyk-Ambrozik, Kształcenie ustawiczne w perspektywie globalnej i lokalnej. Między wymogami runku a indywidualnymi strategiami edukacyjnymi, Poznań 2004.
Solarczyk-Szwec H., Uczenie się przez całe życie jako metakompetencja, w: Ewaluacja poprawy jakości kształcenia, pod red. Jana Grzesiaka, Kalisz - Konin, 2014, s. 93-101.
Solarczyk-Szwec H., Od nowa? Edukacja przez całe życie w polskiej polityce publicznej, w: Lubelski Rocznik Pedagogiczny, nr 3, 2022.
Solarczyk-Szwec H. O edukacji nieformalnej w polskim dyskursie andragogicznym - przegląd konceptualizacji, w: Edukacja, nr 3, 2024.
W cyklu 2022/23Z:
Czubak-Koch M., Uczenie się w kulturze miejsca pracy, Wrocław 2014. |
W cyklu 2023/24L:
Czubak-Koch M., Uczenie się w kulturze miejsca pracy, Wrocław 2014. |
W cyklu 2024/25L:
Czubak-Koch M., Uczenie się w kulturze miejsca pracy, Wrocław 2014. |
W cyklu 2025/26L:
Czubak-Koch M., Uczenie się w kulturze miejsca pracy, Wrocław 2014. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: