Metodyka resocjalizacji 2403-PE-305-PSPs1
1. Podstawowe pojęcia z obszaru metodyki pracy resocjalizacyjnej
2. Usytuowanie metodyki resocjalizacji w systemie nauk
3. Specyfika pobytu w placówkach resocjalizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem procesów zakłócających proces resocjalizacji
4. Oddziaływania resocjalizacyjne w środowisku nieletniego (metody pracy z grupą i na grupę, współpraca z rodziną, szkołą)
5.Cele i zadania oddziaływań resocjalizacyjnych
6,Znaczenie relacji wychowawczej w pracy pedagoga resocjalizacyjnego
7. Modelowanie zachowań prospołecznych
8. Rozpoczynanie pracy resocjalizacyjnej (tworzenie kontraktu)
9. Motywowanie podopiecznego
10. Strategie i metody oddziaływań resocjalizacyjnych
11. Metody twórczej resocjalizacji
12. Formy oddziaływań resocjalizacyjnych i terapeutycznych (arteterapia)
13. Zasady działania pomocowego w sytuacjach kryzysowych
W cyklu 2021/22L:
1. Podstawowe pojęcia z obszaru metodyki pracy resocjalizacyjnej |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- drama
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- doświadczeń
- klasyczna metoda problemowa
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody integracyjne
- metody służące prezentacji treści
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metoda oceniania: Kolokwium pisemne W1, W2, W3, U1, U2, U3
Kryteria oceniania dla pisemnych egzaminów i kolokwiów (testów), prac zaliczeniowych (dotyczy wszystkich komponentów egzaminu, kolokwium bądź testu)
Powyżej 95 % ocena bardzo dobry
90 % ocena dobry plus
80 % ocena dobry
70% ocena dostateczny plus
60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny
Literatura
1. Opora R., 2010. Wychowanie i psychokorekcja nieletnich niedostosowanych społecznie, Kraków
2.Górski S., 1985. Metodyka resocjalizacji. Warszawa
3.Urban B., Stanik J., 2007. Resocjalizacja. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa
4. Pytka L., 1995. Pedagogika resocjalizacyjna. Wydawnictwo WSPS. Warszawa
5. Konopczyński M., Twórcza resocjalizacja. Warszawa
W cyklu 2021/22L:
1. Opora R., 2010. Wychowanie i psychokorekcja nieletnich niedostosowanych społecznie, Kraków |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: