Media w diagnostyce i terapii pedagogicznej 2403-PE-304a-SZs1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- giełda pomysłów
- stolików eksperckich
- klasyczna metoda problemowa
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W trakcie zajęć oceniane będą:
* prace indywidualne
* projekty grupowe
* aktywność studentów
Literatura
1. Bogdanowicz M., O dysleksji czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu. Odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli, Lublin 1994.
2. Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej pod red. M.Deptuła, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2005.
3. Diagnoza pedagogiczno-psychologiczna wobec zagrożeń transformacyjnych, pod red. K.Wenta., W.Zeidler, US, Szczecin 2003
4. Jarosz E., Diagnoza psychopedagogiczna, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2006.
5. Jarosz E., Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007.
6. Juszczyk S. (red.), Metodyka nauczania informatyki w szkole, Wydawnictwo A. Marszałek, Toruń 2001.
7. Juszczyk S., Komputer pomocą w komunikacji z dziećmi dyslektycznymi, Auxilium Socjale, 1999.
8. Juszczyk S., Komputer w klasie integracyjnej, [w:] T. Michalewska, H. Moroz, (red.), Wychowanie i nauczanie zintegrowane w klasach początkowych, Katowice 1997.
9. Juszczyk S., Zając W., Komputer w edukacji dzieci z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu, Śląsk, Katowice 1997.
10. Kaja B., Diagnoza dysleksji, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz 2003.
11. Kąkolewicz M., Komputer w szkole… i co dalej?, Edukacja Medialna 2002/1.
12. Łaszczyk J., (red.) Komputer w kształceniu specjalnym. Wybrane zagadnienia, WSiP, Warszawa 1998.
13. Materiały do nauczania metod diagnostycznych w psychologii pod red. M.Bogdanowicz, J.Osmańsczuk, UG, Gdańsk 1984.
14. Paluchowski W.J., Diagnoza psychologiczna. Podejście ilościowe i jakościowe, SCHOLAR 2001.
15. Paluchowski W.J., Diagnoza psychologiczna. Proces-narzędzia-standardy, wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
16. Resocjalizacja, diagnoza, wychowanie pod red. B. Kosek-Nity, D.Raś. Wydanictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1999.
17. Siemieniecki B., (red.) Komputer w diagnostyce i terapii pedagogicznej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 1999.
18. Siemieniecki B., Buczyńska J., Komputer w rewalidacji, wyd. Adam Marszałek, Toruń 2001.
19. Stemplewska-Żakowicz K., Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna, GWP, Gdańsk 2008.
20. Surowaniec J., Technika komputerowa w zapobieganiu trudnościom w nauce czytania i pisania, Materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Logopedycznej, Gdańsk 1994.
21. Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja pod red. T.Szustowa, UW, Warszawa 1987.
22. Szeborowska-Lipińska B., Komputerowe technologie w edukacji, Psychologia Wychowawcza 1997/1.
23. Tanaś M., Komputer w kształceniu osób niepełnosprawnych, Toruńskie Studia Dydaktyczne 1994/ 6 (III), str. 252-263
24. Wszeborowska-Lipińska B., Dysleksja i komputery w Wielkiej Brytanii, Biuletyn Informacyjny Oddziału Warszawskiego PTD, 1996/1.
25. Wybrane metody badań osobowości pod red. S.Siek, A.Grochowska, Wydawnictwo Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2001.
26. Wybrane techniki diagnostyczne w psychologii klinicznej pod red. M.Stanika, UŚ, Katowice 1980.
27. Zawadzki B., Kwestionariusze osobowości. Strategie i procedura konstruowania, SCHOLAR Warszawa 2006.
28. Zielińska J., Badania efektywności stosowania laryngografu i komputerowego wspomagania w reedukacji mowy dzieci z wada słuchu, [w:] M. Sysło (red.), Informatyka w Szkole, Lublin 1997.
29. Majewska K., Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015.
30. Majewska K., Komputerowy system egzaminowania, e-mentor, nr 1 (58), 2015
31. Majewska K., Efektywność interaktywnej formy nauczania z użyciem tablicy multimedialnej, e-mentor, nr 1 (63), 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: