Trening uczenia się 2403-PE-229-SZs1
1. Wybrane teorie uczenia się. Przykłady.
2. Style uczenia się. Sposoby diagnozowania własnego stylu uczenia się
3. Uważność w edukacji.
4. Strategie i techniki uczenia się.
5. Metody/techniki aktywizujące pracę: np. Narzędzia Teorii Ograniczeń
(krytycznego myślenia); Metoda projektów; Zabawy badawcze,
doświadczenia, eksperymenty itp.
6. Motywacja i siła woli jako znaczące procesy prowadzące do efektywnego uczenia się.
7.Zaliczenie przedmiotu.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody wymiany i dyskusji
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach, dyskusja (oceny cząstkowe zrealizowanych zadań) - K_K03, K_K07
Opracowanie tematu, test - K_W09, K_W12, K_U04, K_U09
Zajęcia należy zaliczyć do 29.06.2025r.
Literatura
C. Hassed, R. Chambers, Uważne uczenie się, Warszawa 2018
R. Góralska, Uważność: technika uczenia się czy droga wspierania (samo)rozwoju? Rocznik Andragogiczny 2019, nr 26
D. Wosik-Kawala, Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci, Kraków 2009
E.A. Locke, Jak uczyć się efektywnie. Metody i motywacja, Poznań 2009
J. Vetulani, Jak usprawnić pamięć?, Liszki 2004
Brophy J., Motywowanie uczniów do nauki, Warszawa 2004
D. Klus-Stańska, Wiedza, która zniewala - transmisyjne tradycje w szkolnej edukacji, "Forum Oświatowe"2012, nr 1 (46)
M. Farnicka, H. Liberska, Tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu się - analiza wybranych czynników, "Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja" 2014, nr 67 (3)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: