Trening kreatywności 2403-PE-219a-SZs1
1. Omówienie sylabusa oraz zasad zaliczenia. Wprowadzenie do kreatywności: teoretyczne aspekty ludzkiej pomysłowości, wyniki badań.
2. Stymulatory i inhibitory kreatywności.
3. Jak wspierać pomysłowość podopiecznych?
4. Rozwijanie płynności giętkości i oryginalności myślenia.
4. Ćwiczenia rozwijające kreatywność.
5. Ewaluacja i podsumowanie zajęć.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wszystkie nieobecności należy odrobić. Aby podejść do zaliczenia trzeba być obecnym na przynajmniej 2/3 spotkań.
Aktywność: 0,2 oceny
Prace wykonane podczas zajęć: 0,4 oceny (zaangażowanie, płynność, giętkość i oryginalność myślenia)
Przygotowanie portfolio twórczego nauczycielka/twórczej nauczycielki: 0,4 oceny. Maksymalnie 20 punktów, zaliczenie portfolio od 12 punktów. Oceniana jest spójność, przejrzystość, pomysłowość, merytoryka, możliwość wykorzystania (aplikacji zaproponowanych materiałów) oraz koncepcja.
Literatura
Identyfikacja potencjału twórczego : teoria, metodologia, diagnostyka, red. Karwowski M., Warszawa 2009.
Limont W., Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować?, Sopot 2016.
Majchrzak K., Murawska I., Ku przyszłości : szlakami natury i wyobraźni : jak rozwijać potencjał kreatywny, Toruń 2018.
Ńecka, E., Orzechowski, J., Szymura, B., Słabosz, A. (2016). Trening twórczości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Nęcka, E., Psychologia twórczości. Gdańsk 2012.
Szmidt K., Pedagogika twórczości, Sopot 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: