Emisja głosu 2403-PE-217-s1
Informacje organizacyjne oraz omówienie sylabusa.
Po co nam głos?
Czego nie lubi nasz głos? Podstawy higieny głosu.
Ćwiczenia rozgrzewające i oddechowe.
Ćwiczenia fonacyjne i artykulacyjne.
Popularne błędy emisyjne. Jak ich unikać?
Dykcja i recytacja, łamańce językowe, interpretacja tekstów.
Aplikacje, programy i konta internetowych twórców pomocne w pracy głosem.
Co zrobić, aby nas słuchano?
Ćwiczenia wokalne, poznawanie własnych możliwości głosowych, improwizacje wokalne.
W teorii i praktyce o byciu "na scenie" - prawidłowa postawa, sposoby radzenia sobie z tremą, interpretacja.
Głos w pracy nauczyciel_.
W cyklu 2022/23Z:
Przedmiot obejmuje analizę następujących zagadnień: I. Część teoretyczna – wprowadzenie do przedmiotu, omówienie sylabusa: 1. Emisja głosu - podstawowe zagadnienia, wprowadzenie w problematykę. II. Część praktyczna - praca głosem: 1. Techniki relaksacyjne w pracy z głosem. |
W cyklu 2023/24Z:
Przedmiot obejmuje analizę następujących zagadnień: I. Część teoretyczna – wprowadzenie do przedmiotu, omówienie sylabusa: 1. Emisja głosu - podstawowe zagadnienia, wprowadzenie w problematykę. II. Część praktyczna - praca głosem: 1. Techniki relaksacyjne w pracy z głosem. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: |
Kryteria oceniania
Możliwe maksymalnie 2 nieobecności, wszystkie zajęcia należy odrobić.
Na zaliczenie przedmiotu wpływa:
Aktywność podczas zajęć (waga: 0,2 oceny)
Ocena praktycznych umiejętności na podstawie prezentacji (waga: 0,8 oceny)
- czytanie prozy,
- recytacja wiersza,
- prezentacja własna,
- dowolna forma artystyczna (np. utwór śpiewany, scenka teatralna, dialog).
lub
Przygotowanie projektu filmowego (waga: 0,8 oceny)
Aktywność (waga: 0,2 oceny)
Kryteria oceniania:
bdb- 91-100%
db plus- 86-90% punktów
db- 75-85% punktów
dst plus- 70-74% punktów
dst- 60-69% punktów
Literatura
1. Toczyska B., Łamańce z dedykacją czyli makaka ma Kama, Gdańsk 2009.
2. Walencik - Topiłko A., Głos jako narzędzie, Gdańsk 2017.
3. Przybysz – Piwko M.(red.), Emisja głosu nauczyciela, Warszawa 2006.
4. Laskowska H., Podstawy emisji głosu, Bydgoszcz 2000.
5. Szwajkowska E., Rymowane ćwiczenia wyrazistości mowy, Gdańsk 2018.
W cyklu 2022/23Z:
1. Toczyska B., Łamańce z dedykacją czyli makaka ma Kama, Gdańsk 2009. |
W cyklu 2023/24Z:
1. Toczyska B., Łamańce z dedykacją czyli makaka ma Kama, Gdańsk 2009. |
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
Na zajęciach obowiązuje wygodny strój i obuwie na płaskiej podeszwie. Należy zabrać ze sobą wodę do picia. |
W cyklu 2023/24Z:
Na zajęciach obowiązuje wygodny strój i obuwie na płaskiej podeszwie. Należy zabrać ze sobą wodę do picia. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: