Młodzież i kultura popularna 2403-PE-214-SZs2
1. Młodzież w zmieniającym się świecie
2. Między kulturą a popkulturą
3. W świecie mediów społecznościowych
4. YT i gwiazdy Internetu
5. Rozproszenie tożsamości i znaczeń
Całkowity nakład pracy studenta
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- doświadczeń
- seminaryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody integracyjne
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Studenci zaliczają przedmiot na podstawie projektu, polegającego na stworzeniu i udostępnieniu grafiki o charakterze edukacyjnym. Grafika prezentować ma aktualne trendy popkulturowe i treści, którymi obecnie "żuję" młodzież.
Projekt dotyczy szeroko rozumianej popkultury, jako narzędzia edukacji nieformalnej.
Literatura
Raporty dotyczące aktualnej sytuacji młodzieży:
1. Raport NASK Państwowego Instytutu Badawczego
2. Młodzi 2018
3. Młodzież 2018 CBOS
4. Raporty IBE
Literatura zalecana:
1. Edukacyjne konteksty kultury popularnej, red. W. Jakubowski, E. Zierkiewicz, Kraków 2002.
2. Carroll N., Filozofia sztuki masowej, M. Przylipiak, Gdańsk 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: