Gerontologia 2403-PE-212-s2
Wykład ma prowadzić do pogłębienia wiedzy studenta na temat starości, zrozumienia specyficznej sytuacji człowieka starego w społeczeństwie, refleksji nad procesem przygotowania się do starości, aby posiąść umiejętność interpretowania biografii seniorów i projektowania działań edukacyjnych, opiekuńczych i pomocowych dla seniorów.
W cyklu 2022/23Z:
Wykład ma prowadzić do pogłębienia wiedzy studenta na temat starości, zrozumienia specyficznej sytuacji człowieka starego w społeczeństwie, refleksji nad procesem przygotowania się do starości, aby posiąść umiejętność interpretowania biografii seniorów i projektowania działań edukacyjnych, opiekuńczy i pomocowych dla seniorów. |
W cyklu 2023/24Z:
Wykład ma prowadzić do pogłębienia wiedzy studenta na temat starości, zrozumienia specyficznej sytuacji człowieka starego w społeczeństwie, refleksji nad procesem przygotowania się do starości, aby posiąść umiejętność interpretowania biografii seniorów i projektowania działań edukacyjnych, opiekuńczy i pomocowych dla seniorów. |
W cyklu 2024/25Z:
Wykład ma prowadzić do pogłębienia wiedzy studenta na temat starości, zrozumienia specyficznej sytuacji człowieka starego w społeczeństwie, refleksji nad procesem przygotowania się do starości, aby posiąść umiejętność interpretowania biografii seniorów i projektowania działań edukacyjnych, opiekuńczy i pomocowych dla seniorów. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie wg kryteriów opisanych w sekcji "informacje o zajęciach w cyklu...".
Literatura
Błędowski P., Stogowski A., Wieczorowska - Tobis (red.), Wyzwania współczesnej gerontologii, Poznań 2013.
Chabior A., Wspomaganie procesu pomyślnego starzenia się u ludzi starych.
Między powinnością a profesją, Kraków 2017.
Czerniawska O., (red.), Style życia w starości. Łódź 1998.
Dubas E. (red.), Uniwersalne problemy andragogiki i gerontologii, Łódź 2007.
Halicki J., Obrazy starości rysowane przeżyciami seniorów, Białystok 2010.
Hill R., Pozytywne starzenie się. Młodzi duchem w jesieni życia, Warszawa 2009.
Kijak R., Szarota Z., Starość. Między diagnozą a działaniem, Warszawa 2013.
Solarczyk-Szwec H., Majchrzak-Ptak K., Szwech A., Czas jako obszar biograficznego uczenia się w późnej dorosłości w świetle dzienników Haliny Semenowicz, w: Przegląd Badań Edukacyjnych, Nr 25, 2017, s. 229-245
Solarczyk-Szwec H., Szwech A., Inspiracje pedagogią freinetowską. T. 2: dzienniki Haliny Semenowicz - matki i obywatelki, Toruń 2016.
Szatur-Jaworska B., Błędowski P., Dzięgielewska M., Podstawy gerontologii społecznej, Warszawa 2006.
Szarota Z., Gerontologia społeczna i oświatowa: zarys problematyki, Kraków 2004.
Wawrzyniak J., Oblicza starości: biografia jako źródło czynników adaptacyjnych, Łódź 2009.
Szukalski P., Przygotowanie do starości. Polacy wobec starzenia się, Warszawa 2009
Zych A. A., Leksykon gerontologii, wyd. IV, Kraków 2019.
W cyklu 2022/23Z:
Błędowski P., Stogowski A., Wieczorowska - Tobis (red.), Wyzwania współczesnej gerontologii, Poznań 2013. |
W cyklu 2023/24Z:
Błędowski P., Stogowski A., Wieczorowska - Tobis (red.), Wyzwania współczesnej gerontologii, Poznań 2013. |
W cyklu 2024/25Z:
Błędowski P., Stogowski A., Wieczorowska - Tobis (red.), Wyzwania współczesnej gerontologii, Poznań 2013. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: