Programowanie w edukacji wczesnej 2403-PE-207-PPWs2
Tematyka:
1. Myślenie komputacyjne - wprowadzenie do zagadnienia (2 godz.)
2. Internetowe zasoby przydatne w pracy nauczyciela (2 godz.)
3. Programowanie na dywanie (8 godz.)
4. Programowanie blokowe (18 godz.)
Zaliczenie na podstawie ocen cząstkowych.
W cyklu 2021/22L:
Tematyka: 1. Myślenie komputacyjne - wprowadzenie do zagadnienia (2 godz.) 2. Internetowe zasoby przydatne w pracy nauczyciela (2 godz.) 3. Programowanie na dywanie (8 godz.) 4. Programowanie blokowe (18 godz.) Zaliczenie na podstawie ocen cząstkowych. |
W cyklu 2022/23L:
Tematyka: 1. Myślenie komputacyjne - wprowadzenie do zagadnienia (2 godz.) 2. Internetowe zasoby przydatne w pracy nauczyciela (2 godz.) 3. Programowanie na dywanie (8 godz.) 4. Programowanie blokowe (18 godz.) Zaliczenie na podstawie ocen cząstkowych. |
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Prezentacja - K_U10, K_U12, K_W01, K_W02
Aktywność - K_W01, K_W02, K_U05, K_U10, K_K01, K_K06
Zadania cząstkowe - K_U10
Ocena końcowa jest średnią z trzech ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji zajęć.
Literatura
Wybrane fragmenty, rekomendowane podczas zajęć z pozycji:
U. Wiejak, Programowanie dla najmłodszych, Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019.
A. Świć, Kodowanie na dywanie : różne kompetencje, różne edukacje, Gdańsk: Edu-Sense, 2018.
A. Świć, Kodowanie na dywanie : w przedszkolu, w szkole i w domu, Opole : Wydawnictwo Nowik, 2017.
K. Majewska, Trudności w nauczaniu programowania na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy nauczycieli - absolwentów szkół pedagogicznych [w:] e-mentor 3 (75), 2018.
J. Porzycki, Scratch bez tajemnic : programowanie gier od podstaw , Gliwice : Helion, 2015.
W cyklu 2021/22L:
Wybrane fragmenty, rekomendowane podczas zajęć z pozycji: U. Wiejak, Programowanie dla najmłodszych, Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. A. Świć, Kodowanie na dywanie : różne kompetencje, różne edukacje, Gdańsk: Edu-Sense, 2018. A. Świć, Kodowanie na dywanie : w przedszkolu, w szkole i w domu, Opole : Wydawnictwo Nowik, 2017. K. Majewska, Trudności w nauczaniu programowania na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy nauczycieli - absolwentów szkół pedagogicznych [w:] e-mentor 3 (75), 2018. J. Porzycki, Scratch bez tajemnic : programowanie gier od podstaw , Gliwice : Helion, 2015. |
W cyklu 2022/23L:
Wybrane fragmenty, rekomendowane podczas zajęć z pozycji: U. Wiejak, Programowanie dla najmłodszych, Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. A. Świć, Kodowanie na dywanie : różne kompetencje, różne edukacje, Gdańsk: Edu-Sense, 2018. A. Świć, Kodowanie na dywanie : w przedszkolu, w szkole i w domu, Opole : Wydawnictwo Nowik, 2017. K. Majewska, Trudności w nauczaniu programowania na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy nauczycieli - absolwentów szkół pedagogicznych [w:] e-mentor 3 (75), 2018. J. Porzycki, Scratch bez tajemnic : programowanie gier od podstaw , Gliwice : Helion, 2015. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: