Psychiatria 2403-PE-205-RzKs1
Wykład:
1-2. Wykład wprowadzający. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby. Psychiatria jako dyscyplina naukowa – zagadnienia terminologiczne i przedmiot oraz zadania psychiatrii, kryteria klasyfikacyjne.
3-4. Wybrane koncepcje wyjaśniające występowanie zaburzeń psychicznych
5-7. Psychopatologia ogólna
8-10. Opis i charakterystyka wybranych jednostek chorobowych
12-13. Psychiatria wieku rozwojowego
14-15. Psychiatria wieku podeszłego
Ćwiczenia:
1. Zdrowie i choroba w diagnozie
2. Analiza czynników warunkujących wystąpienie zaburzeń
3. Wybrane techniki diagnozowania zaburzeń psychicznych
4.Nawiązywania kontaktu z osobą zaburzoną psychicznie i rodziną
5. Praca psychopedagogiczna, wsparcie i pomoc choremu i rodzinie chorego z wybranymi problemami psychicznymi
6. Współpraca z instytucjami wsparcia zdrowia psychicznego
W cyklu 2023/24L:
Wykład: 1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby 2. Psychiatria jako dyscyplina naukowa – zagadnienia terminologiczne i przedmiot oraz zadania psychiatrii 3. Wybrane koncepcje wyjaśniające występowanie zaburzeń psychicznych 4. Psychopatologia ogólna 5. Psychopatologia szczegółowa wybranych jednostek chorobowych 6. Psychiatria wieku rozwojowego 7. Psychiatria wieku podeszłego Ćwiczenia: |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- drama
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
- opis
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- doświadczeń
- giełda pomysłów
- sytuacyjna
- ćwiczeniowa
- obserwacji
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład - egzamin na ocenę; ćwiczenia - kolokwium
Kryteria oceniania:
Powyżej 95 % ocena bardzo dobry
90 % ocena dobry plus
80 % ocena dobry
70% ocena dostateczny plus
60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny
Praktyki zawodowe
n.d.
Literatura
Kendall P.C.: Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. GWSP, Gdańsk 2005.
Popielarska A., Popielarska M. (red.): Psychiatria wieku rozwojowego. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2000. N. Butcher James, M. Hooley Jill, Susan Mineka Psychologia zaburzeń GWP, 2017
Cierpiałkowska, L. (2022). Psychopatologia.
Wiczek - Rużyczka, E. (2019). Komunikowanie się z chorym psychicznie. Wyd. PZWL.
Jerzak, M. (2016). Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość. Warszawa: PWN.
Gałecki, P., Szulc, A. (2023). Psychiatria. Rozpoznania według ICD-11, t. 1 i 2. Wyd. Edra.
Janas-Kozik, M., Wolańczyk, T. (2021). Psychiatria dzieci i młodzieży, t. 1 i 2. Wyd. PZWL.
A. Ostrowska Jak rozmawiać z pacjentem. Anatomia komunikacji w praktyce lekarskiej.
Grabski, B. (2015). Podstawy badania psychiatrycznego dla studentów, lekarzy, psychologów i psychoterapeutów. Wyd. UJ.
Lasota, A. (2022). NASTOLATEK W KRYZYSIE KARTY TERAPEUTYCZNE I KARTY PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ. Wyd. Difin.
Eichstaedt, K., Gałecki, P. (2020). PSYCHIATRIA SĄDOWA. PZWL.
G. Jakob, K. Lieb, M. Berger (2019). Trudne dialogi. Wyd. Edra, Ubran Partner
W cyklu 2023/24L:
Kendall P.C.: Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. GWSP, Gdańsk 2005. Popielarska A., Popielarska M. (red.): Psychiatria wieku rozwojowego. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2000. N. Butcher James, M. Hooley Jill, Susan Mineka Psychologia zaburzeń GWP, 2017 Cierpiałkowska, L. (2022). Psychopatologia. Jerzak, M. (2016). Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość. Warszawa: PWN. A. Ostrowska Jak rozmawiać z pacjentem. Anatomia komunikacji w praktyce lekarskiej. Grabski, B. (2015). Podstawy badania psychiatrycznego dla studentów, lekarzy, psychologów i psychoterapeutów. Wyd. UJ. Lasota, A. (2022). NASTOLATEK W KRYZYSIE KARTY TERAPEUTYCZNE I KARTY PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ. Wyd. Difin. Eichstaedt, K., Gałecki, P. (2020). PSYCHIATRIA SĄDOWA. PZWL. G. Jakob, K. Lieb, M. Berger (2019). Trudne dialogi. Wyd. Edra, Ubran Partner |
W cyklu 2024/25L:
Kendall P.C.: Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. GWSP, Gdańsk 2005. Popielarska A., Popielarska M. (red.): Psychiatria wieku rozwojowego. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2000. N. Butcher James, M. Hooley Jill, Susan Mineka Psychologia zaburzeń GWP, 2017 Cierpiałkowska, L. (2022). Psychopatologia. Jerzak, M. (2016). Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość. Warszawa: PWN. A. Ostrowska Jak rozmawiać z pacjentem. Anatomia komunikacji w praktyce lekarskiej. Grabski, B. (2015). Podstawy badania psychiatrycznego dla studentów, lekarzy, psychologów i psychoterapeutów. Wyd. UJ. Lasota, A. (2022). NASTOLATEK W KRYZYSIE KARTY TERAPEUTYCZNE I KARTY PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ. Wyd. Difin. Eichstaedt, K., Gałecki, P. (2020). PSYCHIATRIA SĄDOWA. PZWL. G. Jakob, K. Lieb, M. Berger (2019). Trudne dialogi. Wyd. Edra, Ubran Partner |
W cyklu 2025/26L:
Kendall P.C.: Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. GWSP, Gdańsk 2005. Popielarska A., Popielarska M. (red.): Psychiatria wieku rozwojowego. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2000. N. Butcher James, M. Hooley Jill, Susan Mineka Psychologia zaburzeń GWP, 2017 Cierpiałkowska, L. (2022). Psychopatologia. Jerzak, M. (2016). Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość. Warszawa: PWN. A. Ostrowska Jak rozmawiać z pacjentem. Anatomia komunikacji w praktyce lekarskiej. Grabski, B. (2015). Podstawy badania psychiatrycznego dla studentów, lekarzy, psychologów i psychoterapeutów. Wyd. UJ. Lasota, A. (2022). NASTOLATEK W KRYZYSIE KARTY TERAPEUTYCZNE I KARTY PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ. Wyd. Difin. Eichstaedt, K., Gałecki, P. (2020). PSYCHIATRIA SĄDOWA. PZWL. G. Jakob, K. Lieb, M. Berger (2019). Trudne dialogi. Wyd. Edra, Ubran Partner |
Uwagi
W cyklu 2023/24L:
- |
W cyklu 2024/25L:
- |
W cyklu 2025/26L:
- |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: